Nowe miejsce do odpoczynku na Osiedlu Zielonym

Baner z logówkami

Gmina Sokółka realizuje projekt pn. „Przebudowa i rewitalizacja Parku na Osiedlu Zielonym w Sokółce” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Całkowita wartość zadania wynosi 822 820,62 zł,
Dofinansowanie 655 111,44 zł,
Wkład własny 167 709,18 zł.

Zakres inwestycji (lokalizacja Osiedle Zielone) obejmuje wykonanie:

  • zagospodarowanie terenu
  • ogrodzenie terenu
  • oświetlenia parkowe
  • wykonanie ciągów pieszych (chodników, alejek)
  • renowacja zieleni (pielęgnacja istniejącego zadrzewienia, urządzenie trawników, nasadzenia roślin)
  • odwodnienie terenu (odprowadzenie wód opadowych)
  • wykonanie placu zabaw i siłowni plenerowej
  • rozmieszczenie elementów małej architektury (ławek, koszy na śmieci, altan, stojaków na rowery, tablic informacyjnych)
  • monitoring terenu.

(JF)

Remont w Przedszkolu nr 5 w Sokółce

Baner z logówkami

Dwa miesiące będą trwały prace remontowe w budynku Przedszkola nr 5 na Osiedlu Centrum w Sokółce. Planowany termin zakończenia inwestycji to 21 sierpnia 2020 roku.

Remont w Przedszkolu nr 5 w Sokółce

Koszt remontu sokólskiej „piątki” to 632 tys. 469 zł, z czego 378 tys. 789 zł to dofinansowanie, jakie Gmina Sokółka otrzymała na ten cel z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach konkursu organizowanego przez Lokalną Grupę Działania Szlak Tatarski. Tytuł projektu brzmi: „Modernizacja i remont budynku Przedszkola nr 5 w Sokółce w celu dostosowania do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym, w tym niepełnosprawnych”.

Zakres prac obejmie: malowanie, szpachlowanie, wykonanie nowych posadzek, okładzin, ścian z płytek ceramicznych w pomieszczeniach toalet, wymianę stolarki wewnętrznej, zamurowanie ścian, wykucie nowych otworów drzwiowych, remont instalacji centralnego ogrzewania oraz grzejników, wymianę instalacji elektrycznej zasilającej i oświetleniowej, wymianę osprzętu sanitarnego, a także wymianę instalacji wodociągowo – kanalizacyjnej.

Wykonawcą inwestycji jest firma BMP Maciej Ponikwicki z Białegostoku. ZOBACZ WIĘCEJ

Zakończenie udziału w projekcie „Programowanie od podstaw”

Szkoła Podstawowa w Malawiczach Dolnych w latach 2017-2020 uczestniczyła w projekcie Programowanie od podstaw – rozwój kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli i uczniów klas 1-3 szkół powiatów białostockiego i sokólskiego.

Projekt realizowany był dzięki funduszom strukturalnym Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Działanie 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej” we współpracy z Wydziałem Informatyki Politechniki Białostockiej.

Celem projektu było wsparcie rozwoju kompetencji w zakresie nauczania programowania i stworzenie warunków do wprowadzenia nauki programowania do klas 1-3 szkół podstawowych w gminach powiatu białostockiego i sokólskiego. Cel ten został zrealizowany poprzez przeszkolenie w zakresie programowania i nauki programowania 140 nauczycieli publicznej edukacji wczesnoszkolnej, 10 pracowników publicznych bibliotek i instytucji kultury oraz uczniów w gminach wiejskich lub wiejsko-miejskich na terenie NUTS-3 białostocki, i w efekcie przyczynił się do podniesienia e-aktywizacji osób o podstawowych kompetencjach cyfrowych i rozwoju ponadpodstawowych kompetencji cyfrowych. Dodatkowo nauczyciele wsparci zostali niezbędnymi pomocami dydaktycznymi, w postaci scenariuszy zajęć oraz tabletami. Pozostały sprzęt, tj. maty edukacyjne, tablety i roboty wykorzystany był w trakcie szkolenia, a po jego zakończeniu został przekazany do szkół.

W ramach projektu Szkoła Podstawowa w Malawiczach Dolnych wzbogaciła się o trzy tablety dla uczniów i dwa tablety przekazane nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej. Otrzymaliśmy również matę do kodowania i jeden robot PHTONPH-01. Dzięki otrzymanym pomocom dydaktycznym uczniowie i nauczyciele będą mogli wykorzystać zdobyte umiejętności w dalszej pracy.
Wartość projektu: 1 010 240 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 936 140 PLN

ZOBACZ WIĘCEJ

Trwa termomodernizacja Przedszkola nr 2 w Sokółce

Baner z logówkami

681 tysięcy 223 złote będą kosztowały prace przeprowadzone w ramach termomodernizacji budynku Przedszkola nr 2 na Osiedlu Zielonym w Sokółce. Inwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2020 roku. Jej zakończenie planowane jest na 25 sierpnia br.

Gmina Sokółka uzyskała dofinansowanie na termomodernizację przedszkolnego budynku ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020.

Termomodernizacja Przedszkola nr 2

Dofinansowanie wynosi 460 tysięcy 875 złotych. Pozostałe środki pochodzą z budżetu Gminy Sokółka.

Zakres prac obejmie: docieplenie ścian zewnętrznych, ścian fundamentowych i dachu, wymianę instalacji centralnego ogrzewania, montaż instalacji fotowoltaicznej, wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych oraz wykonanie nowej instalacji odgromowej.

ZOBACZ WIĘCEJ

Zdalne “Nauczanie przez działanie w Malawiczach Dolnych”

Baner EFS

Od 25 marca 2020 r. w związku z sytuacją epidemiczną w kraju, nauczanie w szkołach zostało zorganizowane w formie kształcenia na odległość. Także zajęcia realizowane w ramach projektu „Nauczanie przez działanie w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych” przeniosły się do świata wirtualnego.

Przykład pracy zdalnej

W formie kształcenia na odległość (online i zdalnie) przeprowadzono od marca do końca maja zajęcia:

-Szkolnego Klubu Kodowania,
-Łamigłówki,
-We can do this,
-Angielski nie tylko dla orłów,
-Matematyka nie tylko dla orłów.

ZOBACZ WIĘCEJ

162 tysiące zł na sprzęt komputerowy i pomoce dydaktyczne

Nowoczesne roboty edukacyjne, zestawy klocków LEGO, tablety, laptopy i wiele innych pomocy dydaktycznych za łączną kwotę ponad 162 tysięcy złotych, trafi do trzech placówek edukacyjnych z Gminy Sokółka. Doposażenie to rezultat projektów realizowanych przez Gminę: „Twórcze Przedszkole” w Przedszkolu nr 1 w Sokółce, „Kompetentna Szkoła” w Szkole Podstawowej w Starej Kamionce i „Szkolna Pracownia Myślenia” w Szkole Podstawowej w Boguszach.

Zakupiony sprzęt dla uczniów

Mimo wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego, związanego z wystąpieniem COVID-19, a co za tym idzie ograniczeniami, które dotyczą kształcenia na wszystkich etapach edukacyjnych, sokólskie szkoły i przedszkola we współpracy z pracownikami Urzędu Miejskiego, wciąż intensywnie pracują, aby zapewnić swoim podopiecznym jak najlepsze warunki do nauki. Część pomocy dydaktycznych jest wypożyczana uczniom i służy do nauki zdalnej.

ZOBACZ WIĘCEJ

Nowoczesny sprzęt przekazano sokólskim przedszkolom

Baner EFS

W marcu 2020 r. w ramach unijnego projektu „Spotkajmy się w przedszkolu”, Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska przekazała pięciu sokólskim przedszkolom sprzęt rehabilitacyjny, oczyszczacze powietrza oraz programy multimedialne do prowadzenia specjalistycznych zajęć z dziećmi, na łączną kwotę 71 330,74 zł.

Sprzęt p[rzedszkolny

Zakupione wyposażenie dopasowane jest do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym. Wady postawy, płaskostopie, napięte mięśnie, czy gorsza koordynacja mięśniowa rąk i nóg, to częste problemy u niepełnosprawnych dzieci. Można sobie z nimi poradzić, wykonując odpowiednie ćwiczenia przy pomocy specjalistycznego sprzętu – zauważyły Barbara Dubrówko dyrektor Przedszkola nr 1 oraz Irena Szarkowska dyrektor Przedszkola nr 4.

W projekcie uczestniczy z pięciu sokólskich przedszkoli 27 niepełnosprawnych dzieci oraz 40 dzieci z różnymi deficytami. To dla nich gmina zakupiła: platformę podwieszaną tapicerowaną, deskę równoważną „kołyska”, deskorolkę z liną, deskę rotacyjną, materace składane gimnastyczne, batut (trampolina) z poręczą, huśtawkę belkę, wałek tunel tapicerowany, podwójny trapez drążkowy, zestawy piłek sensorycznych, tunel sensoryczny, grę leniwą ósemkę, ścieżkę sensoryczną zbudowaną ze zróżnicowanej faktury materiałów, huśtawkę helikopter, huśtawkę grzybek, kolorowe kamienie rzeczne, hamak antygrawitacyjny, dyski sensoryczne, wolnostojące podwiesie metalowe z belką rozbudowującą, drążki do ćwiczeń, zestawy dysków dotykowych, obręcze, maty do ćwiczeń, skakanki, piłki do masażu, woreczki rehabilitacyjne i piłeczki jeżyki. ZOBACZ WIĘCEJ

Sokółka będzie miała nowe oświetlenie uliczne

Baner z logówkami

W trzecim kwartale 2020 roku zostanie wykonana modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie Sokółki. Projekt ma za zadanie obniżenie zużycia energii elektrycznej oraz poprawę jakości powietrza. Oświetlenie wykonane zostanie w najnowszych technologiach, z pełnym monitoringiem i zarządzaniem. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej nowej infrastruktury.

Umowa na dofinansowanie modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Sokółka, została podpisana pomiędzy gminą Sokółka, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego.

Cały projekt zakłada instalację 2 116 sztuk inteligentnych opraw oświetlenia ulicznego ze źródłami LED, modernizację 36 układów pomiarowo-sterowniczych z zainstalowaniem indywidualnego systemu sterowania oprawami, dowieszenie 22 opraw na istniejących słupach oraz instalację 3 opraw oświetlenia ulicznego zasilanych z instalacji fotowoltaicznej. Podstawowymi założeniami projektu jest zdecydowane obniżenie zużycia energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego i spadek emisji gazów cieplarnianych. Gmina Sokółka będzie miała również większe możliwości sterowania oświetleniem ulicznym, a co za tym idzie monitorowanie stanu technicznego oświetlenia ulicznego oraz możliwość obniżenia natężenia oświetlenia w okresie znikomego ruchu samochodowego i pieszego na terenie miasta.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Wartość inwestycji to ponad 3,6 mln zł.
Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie ponad 2,6 mln zł.

Referat Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych

Spotkajmy się w przedszkolu

Gmina Sokółka po raz kolejny pozyskała fundusze unijne na edukację przedszkolną. W pięciu sokólskich przedszkolach realizowany jest projekt „Spotkajmy się w przedszkolu”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zdjęcie z zajęć

Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dziewczynek i chłopców z 5 przedszkoli samorządowych w gminie Sokółka, poprzez udział w zajęciach zmniejszających stwierdzone deficyty oraz zakup wyposażenia dostosowanego do potrzeb niepełnosprawnych dzieci. Dofinansowanie projektu z UE wynosi 188 546,22 zł, ogólna wartość projektu: 222 481,92 zł. Oferta projektu jest bardzo bogata, zaplanowano 1110 godzin dodatkowych zajęć specjalistycznych, które wspomagają pracę przedszkoli w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania. ZOBACZ WIĘCEJ

Nauka poprzez zabawę w Malawiczach Dolnych

Baner EFS

W ramach realizacji projektu „Nauczanie przez działanie w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych”, nr projektu: RPO.09.01.00-20-0296/18. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX. Rozwój lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 uczniowie szkoły uczestniczą w zajęciach z kodowania i programowania.

Nauka kodowania

Zajęcia odbywają się w trzech grupach – klasy I-III, kl. IV-VI i kl. VII-VIII. Zajęcia noszą nazwę „Szkolny Klub Kodowania”. W czasie zajęć uczniowie rozwijają kompetencje informatyczne, umiejętności algorytmicznego myślenia, pracy w zespole. Kształtują postawy kreatywności i inicjatywności. Na zajęciach wykorzystują zakupione w ramach projektu pomoce dydaktyczne, tj. matę do kodowania i zestawy ozobotów. Konstruują również roboty solarne z zakupionych zestawów. Młodsi uczniowie uczyli się kodowania za pomocą kolorów i maty do kodowania.

Szczególne zainteresowanie młodszych uczniów uczestniczących w zajęciach „Nauczanie na interaktywnym dywanie” wzbudziła zakupiona ze środków projektu podłoga interaktywna. Dzięki zainstalowanym pakietom dzieci w atrakcyjnej formie mogą uczyć się liczenia, rozpoznawania kształtów, programowania czy języka angielskiego. Nauka na interaktywnym dywanie ćwiczy motorykę, koordynację wzrokowo – ruchową, pamięć, szybkość reakcji i jednocześnie pozwala zdobywać wiedzę. ZOBACZ WIĘCEJ

Nauczanie przez działanie w Malawiczach Dolnych

Baner EFS

10 stycznia 2020 r. w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych odbyło się szkolenie nauczycieli na temat „Wykorzystanie planszowych i interaktywnych gier w edukacji szkolnej”. Szkolenie zorganizowano w ramach projektu „Nauczanie przez działanie w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych” realizowanego dzięki środkom pozyskanym z LGD Szlak Tatarski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Szkolenie w ramach projektu

Warsztaty poprowadziła Monika Kapuśniak nauczyciel języka angielskiego, E-kspert firmy Mentor Systemy Audiowizualne oraz trener nauczycieli i autorka materiałów edukacyjnych wydawnictwa Nowa Era. Prowadząca przedstawiła sposoby wykorzystania dostępnych na rynku gier planszowych w czasie pracy z dziećmi na różnych zajęciach edukacyjnych i poziomach nauczania. Wśród omówionych gier znalazły się m.in. „ 5 sekund”, gry z serii SQULA np. „Wyzwania matematyczne” czy trimino.

ZOBACZ WIĘCEJ

Nauczanie przez działanie w Malawiczach Dolnych

Baner EFS

W październiku 2019 r. w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych rozpoczęły się zajęcia dodatkowe dla uczniów klas I-VIII realizowane w ramach projektu pn. „Nauczanie przez działanie w Szkole Podstawowej w Malawiczach Dolnych”,  nr projektu: RPO.09.01.00-20-0296/18 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX. Rozwój lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

ZOBACZ WIĘCEJ

Zaproszenie do udziału w projekcie „Szkolna Pracownia Myślenia”

Baner z logówkami EFS

Burmistrz Sokółki i Dyrektor Szkoły Podstawowej w Boguszach zapraszają uczniów i uczennice Szkoły Podstawowej w Boguszach do udziału w projekcie pn. „Szkolna Pracownia Myślenia” nr RPPD.09.01.00-20-0342/19, realizowanym w roku szkolnym 2019/2020.

W ramach przedsięwzięcia będą realizowane przede wszystkim działania rozwijające kompetencje kluczowe i niezbędne na rynku pracy u uczniów, zakup wyposażenia pracowni przyrodniczej i matematycznej, narzędzi TIK i pomocy dydaktycznych, niezbędnych do realizacji programów nauczania i metody eksperymentu. Zostaną zorganizowane dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki; zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego, Koło Origami, dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic, zajęcia przyrodnicze, zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na zajęciach. W wyniku operacji 42U(23 K, 19M) nabędzie kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu. Wszyscy uczestnicy projektu rozwiną postawę kreatywną i innowacyjną.

Aby wziąć udział w projekcie należy złożyć w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Boguszach wypełnione i podpisane dokumenty rekrutacyjne, będące załącznikami do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie.

DO POBRANIA:

Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie

Formularz rekrutacyjny

Deklaracja i oświadczenie uczestnika w projektu

Zakres danych osobowych

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX. Rozwój Lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego.

Zaproszenie do udziału w projekcie „Kompetentna Szkoła”

Baner z logówkami EFS

Burmistrz Sokółki i Dyrektor Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce zapraszają uczniów i uczennice Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce do udziału w projekcie pn. „Kompetentna Szkoła” nr RPPD.09.01.00-20-0295/18, realizowanym w roku szkolnym 2019/2020.

W ramach przedsięwzięcia będą realizowane przede wszystkim działania rozwijające u uczniów kompetencje kluczowe i umiejętności niezbędne na rynku pracy. Zaplanowano zakup wyposażenia, w tym narzędzia TIK i pomocy dydaktycznych, niezbędnych do realizacji programów nauczania. Zostaną zorganizowane dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki; zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające kompetencje z języka angielskiego, Koło Szachowe, dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego zagrożeń, Koło Taneczne oraz wyjazd edukacyjny do Centrum Edukacji Matematycznej Łamigłówka w Poznaniu, zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na zajęciach. W wyniku operacji 50 U (29 K, 21 M) nabędzie kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu. Wszyscy uczestnicy rozwiną postawę kreatywną i innowacyjną.

Aby wziąć udział w projekcie należy złożyć w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce wypełnione i podpisane dokumenty rekrutacyjne, będące załącznikami do Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie.

DO POBRANIA:

Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie

Formularz rekrutacyjny

Deklaracja i oświadczenie uczestnika w projektu

Zakres danych osobowych

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IX. Rozwój Lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego.

Ogłoszenie o naborze uzupełniającym

Baner EFRR

Gmina Sokółka informuje, że w związku z realizacją projektu pn.: „Poprawa efektywności energetycznej i stanu środowiska na terenie Gminy Sokółka poprzez instalację na budynkach mieszkalnych odnawialnych źródeł energii” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii, z dniem 4 września 2019 r. ogłasza nabór uzupełniający na zakup i montaż instalacji OZE (instalacji solarnych i instalacji fotowoltaicznych) na budynkach mieszkalnych.

Uczestnik projektu wnosi wkład finansowy w wysokości 35% wartości brutto instalacji.
Nabór uzupełniający dotyczy:
1) następujących instalacji solarnych:
– I pakiet (kolektor słoneczny płaski 2 płyty o pow. 5,68m2, podgrzewacz wody 300l),
– II pakiet (kolektor słoneczny płaski 3 płyty o pow. 7,02m2, podgrzewacz wody 400l).
2) następujących instalacji fotowoltaicznych:
– moc 2 kW (ogniwa PV 8 szt.) – moc 4 kW (ogniwa PV 16 szt.)
– moc 3 kW (ogniwa PV 12 szt.) – moc 5 kW (ogniwa PV 19 szt.)
3) następujących instalacji hybrydowych (instalacji solarnych i fotowoltaicznych):
– I pakiet i 3 kW – II pakiet i 3 kW
– II pakiet i 3 kW – II pakiet i 2 kW

Uczestnikami projektu mogą być mieszkańcy gminy Sokółka. Zakres rzeczowy naboru obejmuje instalacji OZE na budynkach mieszkalnych z wyłączeniem budynków w których prowadzona jest działalność gospodarcza/rolnicza.
Pierwszeństwo udziału w projekcie mają zakwalifikowani uczestnicy projektu (zmiana rodzaju instalacji i mocy). Decyduje kolejność zgłoszeń i potwierdzenie spełnienia warunków technicznych zainstalowania poszczególnych instalacji OZE na zgłoszonym budynku mieszkalnym/gospodarczym/na gruncie. Warunkiem przystąpienia do udziału w projekcie jest złożenie załączonych do ogłoszenia dokumentów.

Zgłoszenia wraz z ankietą/ami należy składać w terminie od dnia 04.09.2019r. do dnia 11.09.2019r. w Urzędzie Miejskim w Sokółce, Plac Kościuszki 1, pokój nr 309, w godz. 8.00-15.30. W dniu 11.09.2019r. zgłoszenia będą przyjmowane do godz. 12.00.
Zgłoszenia i ankiety będą dostępne od dnia 4.09.2019 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Sokółce, Plac Kościuszki 1, pokój nr 309 oraz poniżej do pobrania z naszej strony internetowej.
Dane kontaktowe w sprawie projektu: Urząd Miejski w Sokółce, Plac Kościuszki 1, 16-100 Sokółka, pokój nr 309, tel. (85) 711 09 17.

DO POBRANIA:

Ogłoszenie

Ankieta kolektory słoneczne

Ankieta panele fotowoltaiczne

Karta zgłoszenia OZE

Justyna Fiłonowicz

Rusza projekt “Szkolna Pracownia Myślenia”

31 lipca 2019 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pn. „Szkolna Pracownia Myślenia” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej IX. Rozwój Lokalny, Działania 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego.

W imieniu Gminy Sokółka umowę podpisał Pan Adam Marian Kowalczuk – pełniący obowiązki Burmistrza Sokółki. Ze strony Województwa Podlaskiego umowę podpisał Pan Stanisław Derehajło – Wicemarszałek Województwa Podlaskiego oraz Pani Wiesława Burnos – Członek Zarządu Województwa Podlaskiego.

Wartość projektu wynosi 131050,95 zł, z tego kwota dofinansowania – 109846,95 zł. ZOBACZ WIĘCEJ

Zakończenie rewitalizacji miasteczka ruchu drogowego

Baner z logówkami

Wraz z końcem czerwca 2019 roku zakończyły się prace rewitalizacyjne w miasteczku ruchu drogowego w Sokółce. Projekt został zrealizowany dzięki pozyskanym Gminę Sokółka środkom z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wyniosła 677 487,31 zł, dofinansowanie z Unii Europejskiej– 289 477,51 zł.

Miasteczko ruchu drogowego w Sokółce

Nowoutworzone miasteczko ruchu drogowego pełni przede wszystkim funkcję edukacyjną. Dzieci i młodzież mają możliwość poznania tutaj zasad ruchu drogowego, co przełoży się na ich bezpieczeństwo. Projekt wykonano z myślą o zastosowaniu możliwie jak największej ilości elementów, z którymi młody uczestnik ruchu drogowego spotka się na drogach publicznych (znaki drogowe, mini sygnalizację świetlne). W projekcie przewidziano rozwiązania umożliwiające pełne korzystanie z przekształconej powierzchni publicznej przez osoby z niepełnosprawnościami, osoby z małymi dziećmi oraz osoby starsze. Są tutaj postawione altany, ławki, stojaki na rowery. Ścieżki są oświetlone lampami solarnymi. Teren jest uporządkowany co przyczynie się i do poprawy estetyki Sokółki. ZOBACZ WIĘCEJ

Zakończenie projektu „Matematyka i technika pod lupą…”

Baner z logówkami EFS

28 czerwca 2019 roku dzieci z Przedszkola nr 2 w Sokółce kończą udział w projekcie „Matematyka i technika pod lupą w Przedszkolu nr 2 w Sokółce”. Projekt został zrealizowany dzięki pozyskanym przez Gminę Sokółka środkom z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX Rozwój Lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 95 452,00 zł, dofinansowanie – 90 697,00 zł.

Dzieci z przedszkola nr 2

94 dzieci wieku 3-6 lat wzięło udział w zajęciach „Matematyka i technika pod lupą” (160 godzin) oraz „Odkrywcy i konstruktorzy” (160 godzin). Dzięki atrakcyjnym pomocom dydaktycznym i nowym aktywizującym metodom pracy, dzieci rozwinęły kompetencje i zainteresowania naukowo-techniczne i informatyczne, nabyły umiejętności konstrukcyjne i manipulacyjne. Przedszkole otrzymało tablice interaktywne, wizualizery, projektory, programy multimedialne wspierające wszechstronny rozwój dziecka, mozaiki geometryczne, korale i gry matematyczne, liczmany, słomki i wafle konstrukcyjne, klocki, zestawy do skręcania, Ozoboty, Dary Froebla.

24 dzieci wzięło udział w zajęciach „Mam swój czas” (160 godzin), dzięki którym zostały zniwelowane problemy w sferze grafomotorycznej i poznawczej. Pozwoliło to na zwiększenie motywacji do działania. Dzieci z większą chęcią uczestniczyły w grach i zabawach.

ZOBACZ WIĘCEJ

Podsumowanie projektu „Nowa jakość edukacji…” w SP3

Baner z logówkami EFS

19 czerwca 2019 r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Sokółce odbył się Turniej Talentów, będący podsumowaniem projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Występy na zakończenie projektu

Uczestnicy spotkania obejrzeli dwa filmy nakręcone przez uczniów uczęszczających na zajęcia filmowe. Na obrazy składały się sceny z kilku zajęć unijnych, wywiady z uczniami, relacje z wycieczek oraz promocja naszej szkołę. Ciekawie zaprezentowali się uczniowie edukacji wczesnoszkolnej. Klasy pierwsze realizowały zadania związane z tematem „Razem aktywnie w społeczności – chcę, nie muszę”. Zajęcia przeprowadzono w dwóch ośrodkach tematycznych: „Portrety” i „Szkolne reguły – nasze znaki drogowe”. Klasa druga i trzecia realizowały zadania „Razem odkrywamy świat – chcę, nie muszę”.  ZOBACZ WIĘCEJ

Edukacyjna wycieczka do Torunia

Baner z logówkami EFS

W dniach 6-7 czerwca 2019 r. uczniowie Szkół Podstawowych z Geniusz, Malawicz Dolnych, Starej Rozedranki, SP2 i SP3 w Sokółce wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Torunia, w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przed pomnikiem Kopernika w Toruniu

Uczestnikami wycieczki byli nauczyciele i uczniowie uczestniczący w zajęciach dodatkowych: „Matematomorfoza – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki”, oraz „Klub Miłośników Gier Matematycznych”.

Pierwszego dnia młodzież zwiedziła wystawę interaktywną Geodium poświęconą astronomicznym i przyrodniczym aspektom powstania oraz ewolucji naszej planety, w Planetarium obejrzała seans „Wirująca Ziemia”, który w przystępny sposób wytłumaczył jak zmienia się wygląd nieba i układ gwiazdozbiorów w ciągu roku, jaką rolę pełni Gwiazda Polarna, skąd biorą się fazy Księżyca oraz jak długo trwa doba oraz rok na innych planetach. Był również czas na spacery po Toruńskiej Starówce.

Drugiego dnia uczniowie aktywnie spędzili czas w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, gdzie można było między innymi rozwiązywać łamigłówki i samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, badać zjawiska z różnych dziedzin nauki i poznawać prawa przyrody. ZOBACZ WIĘCEJ

Skip to content