Edukacyjna wycieczka do Torunia

Baner z logówkami EFS

W dniach 6-7 czerwca 2019 r. uczniowie Szkół Podstawowych z Geniusz, Malawicz Dolnych, Starej Rozedranki, SP2 i SP3 w Sokółce wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Torunia, w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przed pomnikiem Kopernika w Toruniu

Uczestnikami wycieczki byli nauczyciele i uczniowie uczestniczący w zajęciach dodatkowych: „Matematomorfoza – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki”, oraz „Klub Miłośników Gier Matematycznych”.

Pierwszego dnia młodzież zwiedziła wystawę interaktywną Geodium poświęconą astronomicznym i przyrodniczym aspektom powstania oraz ewolucji naszej planety, w Planetarium obejrzała seans „Wirująca Ziemia”, który w przystępny sposób wytłumaczył jak zmienia się wygląd nieba i układ gwiazdozbiorów w ciągu roku, jaką rolę pełni Gwiazda Polarna, skąd biorą się fazy Księżyca oraz jak długo trwa doba oraz rok na innych planetach. Był również czas na spacery po Toruńskiej Starówce.

Drugiego dnia uczniowie aktywnie spędzili czas w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, gdzie można było między innymi rozwiązywać łamigłówki i samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, badać zjawiska z różnych dziedzin nauki i poznawać prawa przyrody. ZOBACZ WIĘCEJ

Rewitalizacja miasteczka ruchu drogowego w Sokółce

Baner z logówkami

Trwają prace rewitalizacyjne miasteczka ruchu drogowego w Sokółce. Projekt dofinansowany jest z Funduszy Europejskich. W wyniku realizacji inwestycji miejsce ma stać się przede wszystkim bardziej nowoczesne i reprezentatywne. Nowo utworzone miasteczko ruchu drogowego będzie pełniło funkcję edukacyjną. Dzieci i młodzież będą poznawać tam zasady ruchu drogowego, co przełoży się na ich bezpieczeństwo.

Rewitalizacja miasteczka ruchu drogowego w Sokółce

W miejscu dawnego miasteczka ruchu drogowego staną nowe znaki i mini sygnalizacja świetlna. Ścieżki wykonane z kostki brukowej zostaną oświetlone lampami solarnymi. Zagospodarowanie i uporządkowanie terenu, przyczyni się do poprawy estetyki Sokółki, co pozytywnie wpłynie na jej postrzeganie zarówno przez mieszkańców, jak i turystów, chcących wypoczywać w zadbanych miejscach. W projekcie zaplanowano między innymi postawienie altany, ławek i stojaków na rowery, co sprzyjać będzie aktywności fizycznej i spędzaniu wolnego czasu na świeżym powietrzu. Zakończenie prac nastąpi wraz z końcem czerwca 2019 r..

ZOBACZ WIĘCEJ

Wycieczki na Politechnikę Białostocką

Baner z logówkami EFS

W dniach 23-24 maja 2019 r. odbyły się wycieczki na Politechnikę Białostocką, których uczestnikami byli uczniowie z siedmiu szkół podstawowych z terenu gminy Sokółka, uczęszczający na zajęcia dodatkowe pt. „Roboclub – zajęcia dodatkowe rozwijające kompetencje naukowo-matematyczno-techniczne” w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka”.

Uczniowie zobaczyli jak działa linia produkcyjna

Pobyt na Wydziale Mechanicznym rozpoczął się od zajęć „Zrobotyzowana linia produkcyjna – co to jest i jak to działa?” Celem pokazu było ukazanie charakteru pracy niektórych zakładów przemysłowych, w których odbywa się proces technologiczny produkcji produktów sypkich i ciekłych. Uczniowie mogli zobaczyć zaawansowanie technologiczne obecnych zakładów produkcyjnych, a tym samym możliwości rozwoju firmy poprzez zastosowanie zrobotyzowanej linii technologicznej. Uruchomiona linia ukazała cały proces od chwili napełnienia butelek poprzez ich paletyzowanie a kończąc na ich magazynowaniu lub dystrybucji. ZOBACZ WIĘCEJ

Młodzi matematycy na wycieczce w Toruniu

Baner z logówkami EFS

W dniach 16-17 maja 2019 r. odbyła się wycieczka do Torunia, której uczestnikami byli uczniowie z czterech szkół podstawowych z terenu gminy Sokółka, uczęszczający na zajęcia dodatkowe pt. „Matematomorfoza – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki”, oraz „Klub Miłośników Gier Matematycznych”, w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka”.

Zdjęcie grupowe

Pierwszego dnia młodzież zwiedziła wystawę interaktywną Geodium oraz w Centrum Popularyzacji Kosmosu „Planetarium-Toruń”, gdzie obejrzała seans p.t. „Wirująca Ziemia”. Wystawa Geodium poświęcona jest Ziemi, a jej ekspozycja skupia się na astronomicznych i przyrodniczych aspektach powstania oraz ewolucji naszej planety. Seans „Wirująca Ziemia” wytłumaczył, jak zmienia się wygląd nieba i układ gwiazdozbiorów w ciągu roku, jaką rolę pełni Gwiazda Polarna oraz skąd biorą się fazy Księżyca, jak długo trwa doba oraz rok na innych planetach. ZOBACZ WIĘCEJ

Wycieczki do Studia Miniatur Filmowych w Warszawie

Baner z logówkami EFS

W dniach 8, 9, 10 maja 2019 r. odbyły się wycieczki do Studia Miniatur Filmowych w Warszawie, których uczestnikami byli uczniowie z siedmiu szkół podstawowych z terenu gminy Sokółka uczęszczających na zajęcia dodatkowe pn. „Młodzieżowe Studia Filmowe – zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-informatyczne”, „English on the stage – koło zainteresowań z języka angielskiego”,  „Ja iż Polszy a ty? – koło zainteresowań z języka rosyjskiego” oraz „Ich spreche Deutsch- koło zainteresowań z języka niemieckiego”, w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka”.

Grupa w studio

Studio Miniatur Filmowych jest jednym z najstarszych i najważniejszych polskich wytwórni filmowych. Tam powstawały „wieczorynki” takie jak „Pomysłowy Dobromir” czy „Wędrówki Pyzy”.

Uczniowie poznali historię studia oraz sekrety produkcji filmów animowanych, a także obejrzeli pomieszczenie służące do nagrywania dźwięku, próbowali swoich sił jako aktorzy, odgrywając krótkie scenki. Po Studiu Miniatur Filmowych oprowadzał i opowiadał Pan Andrzej Barański reżyser filmowy.

ZOBACZ WIĘCEJ

Modernizacja terenu nad zalewem

Baner

Gmina Sokółka realizuje projekt: „Modernizacja terenu nad zalewem w Sokółce w zakresie zagospodarowania sportowo-rekreacyjnego wraz z wykonaniem ciągu pieszo-rowerowego i infrastrukturą towarzyszącą”.

Modernizacja terenu nad zalewem

Trwają prace przy budowie placu zabaw i siłowni plenerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, stanowiących część przestrzeni ogólnie dostępnej i rekreacyjnej.

Wartość projektu: 4 404 446,14 PLN
Wartość dofinansowania z EFRR: 3 523 556,90 PLN

Celem głównym realizacji projektu jest przeciwdziałanie degradacji przestrzeni zurbanizowanej, zjawiskom kryzysowym, pobudzenie rozwoju i zmian jakościowych, prowadzonych wspólnie przez władzę samorządową, społeczność lokalną i innych uczestników.

Realizacja projektu wynika z „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Sokółka”.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

ZOBACZ WIĘCEJ

Przebudowa kamienicy na cele społeczne

Baner

Gmina Sokółka realizuje projektu: „Przebudowa budynku istniejącej kamienicy z przeznaczeniem na cele społeczne w Sokółce”.

Trwają prace budowlane przy przebudowie i rozbudowie istniejącej kamienicy przy ul. Dąbrowskiego 12 w Sokółce na cele społeczne, w tym na funkcjonowanie Spółdzielni Socjalnej i Klubu Integracji Społecznej.

Kamienica w przebudowie

Wartość projektu: 3 111 969,97 PLN
Wartość dofinansowania z EFRR: 2 489 575,96 PLN

Celem głównym realizacji projektu jest przeciwdziałanie degradacji przestrzeni zurbanizowanej, zjawiskom kryzysowym, pobudzenie rozwoju i zmian jakościowych, prowadzonych wspólnie przez władzę samorządową, społeczność lokalną i innych uczestników, mając na celu aktywizację społeczna i zawodowa mieszkańców.

Realizacja projektu wynika z „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Sokółka”.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

ZOBACZ WIĘCEJ

Projekt “Szlakiem Tyzenhauza”

Baner Unia PL-BY-UA

Gmina Sokółka realizuje Projekt „Szlakiem Tyzenhauza – utworzenie szlaku turystycznego w celu promocji dziedzictwa kulturowego i historycznego dwóch miast Sokółka i Grodna” w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2014-2020, Cel tematyczny (CT) – Dziedzictwo.

Projekt jest realizowany na podstawie Umowy grantowej nr PLBU.01.01.00-20-0368/17-00 z dnia 3.01.2018 r. Realizacja projektu została rozpoczęta w miesiącu marcu 2019 r. ZOBACZ WIĘCEJ

Dotacja na modernizację oświetlenia ulicznego

Baner

26 marca 2019 r. Zarząd Województwa Podlaskiego przyznał Gminie Sokółka dotację z funduszy Unii Europejskiej na realizację projektu nr RPO.05.04.01-20-0020/18 pn. „Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację infrastruktury oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Sokółka” w ramach Osi Priorytetowej V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.4 Strategie niskoemisyjne, Poddziałanie 5.4.1 Strategie niskoemisyjne z wyłączeniem BOF, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Na podstawie złożonego wniosku o dofinansowanie Gminie Sokółka przyznano dotację w wysokości 2,7 mln zł. Całkowity koszt modernizacji oświetlenia wynosi 3,6 mln zł.

Głównym celem realizacji projektu jest zmniejszenie niskiej emisji oraz poprawa jakości powietrza na terenie Gminy Sokółka poprzez modernizację oświetlenia ulicznego. Przedsięwzięcie wynika z „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Sokółka”.

Projekt obejmuje:

  • modernizację wyeksploatowanych lamp sodowych na nowoczesne oprawy ze źródłami typu LED z indywidualnym systemem sterowania mocą opraw i monitoringiem działania opraw (2116 szt.);
  • modernizację układów pomiarowo-sterowniczych z zainstalowaniem indywidualnego systemu sterowania oprawami (36 szt.);
  • dowieszenie 22 opraw na istniejących słupach;
  • instalację OZE (3 opraw oświetlenia ulicznego zasilanego z instalacji fotowoltaicznej);
  • zainstalowanie i uruchomienie systemu sterowania pozwalającego na indywidualne sterowanie mocą i czasem świecenia każdej oprawy zainstalowanej na terenie miasta, z możliwością zbierania danych dotyczących czasu pracy, zużycia energii, wydajności oprawy oraz informowaniem obsługi o awariach zaistniałych w systemie.

Inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2019-2020.

Referat Pozyskiwania
Środków Pozabudżetowych

Młodzieżowe Koło Filmowe w Starej Kamionce

Baner z logówkami EFS

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce uczestniczą w projekcie „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie Gminy Sokółka”. Prężnie działające w szkole „Młodzieżowe Koło Filmowe” zaprosiło na zajęcia lokalną telewizję.

Współpracując z telewizją SokółkaTV uczniowie mieli możliwość zapoznania się z realiami pracy operatora kamery i reportera, stworzyli film, który stanowi relację z przebiegu warsztatów filmowych, podczas których doskonalili umiejętności w zakresie nagrywania, jak i montażu filmów. Członkami grupy są: Weronika Czeremcha, Aleksandra Kinga Paszko, Natalia Raczkowska, Łukasz Pawełko, Michał Burak, Maciej Wróblewski, Mateusz Pawełko. Opiekunem grupy jest Anna Edyta Rećko.

SP w Starej Kamionce

Matematyka i technika pod lupą w Przedszkolu nr 2

Baner z logówkami EFS

Od 1 września 2018 roku Przedszkole nr 2 w Sokółce realizuje projekt pn. „Matematyka i technika pod lupą w Przedszkolu nr 2 w Sokółce”.

Jest to możliwe dzięki pozyskanym przez Gminę Sokółka środkom z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX Rozwój Lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 95 452,00 zł, dofinansowanie – 90 697,00 zł.

Zdjęcie grupowe

W projekcie bierze udział 96 dzieci, 4,5 i 6-letnich. Nauczyciele prowadzą zajęcia w swoich grupach. Zajęcia dodatkowe w Przedszkolu nr 2 w Sokółce „Odkrywcy i konstruktorzy”, które mają za zadanie rozwijać kompetencje i zainteresowania naukowo-techniczne i informatyczne odbywają się w 4 grupach dla wszystkich dzieci. Ich celem jest nabywanie umiejętności konstrukcyjnych i manipulacyjnych z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków, przedmiotów codziennego użytku, a także rozwijanie umiejętności pracy zespołowej przez wspólne tworzenie prac wielkoformatowych i budowanie robotów oraz ich programowanie. ZOBACZ WIĘCEJ

Co robią po lekcjach młodzi przyrodnicy z sokólskiej Dwójki?

Baner z logówkami EFS

68 uczniów z klas 4 – 6 Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 2 w Sokółce, w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie Gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej,  uczestniczy w zajęciach Koła Młodych Badaczy.

Młody przyrodnik

W ramach zajęć uczniowie, pod czujnym okiem nauczycieli-przyrodników, rozwijają swoje kompetencje z zakresu nauk przyrodniczych, kształtują kreatywność, uczą się stawiania hipotez, rozwiązywania problemów w sposób twórczy, wnioskowania, prowadzenia dyskusji. Utrwalają umiejętność pracy w zespole oraz  kształtują takie cechy przyrodnika, jak: systematyczność, cierpliwość, wytrwałość, obowiązkowość. Zajęcia –  prowadzone takimi metodami, jak:  eksperymentowanie, doświadczenie, obserwacja, czy pomiar – odbywają się w laboratorium oraz w terenie.

W ramach projektu uczniowie Koła, w dniach 12 i 13 marca 2019 roku,  uczestniczyli w wycieczce do Uniwersyteckiego Centrum Przyrodniczego im. Profesora Andrzeja Myrchy w Białymstoku.

ZOBACZ WIĘCEJ

Uczniowie zwiedzali Uniwersyteckie Centrum Przyrodnicze

Baner z logówkami EFS

W dniach 11, 12, 13 marca 2019 r. uczniowie klas IV-VIII sokólskich szkół podstawowych oraz III klasy gimnazjalnej, wraz z nauczycielami, brali udział w wycieczkach do Uniwersyteckiego Centrum Przyrodniczego im. Profesora Andrzeja Myrchy w Białymstoku.

Uczniowie podziwiali eksponaty ptaków i ssaków, zainteresowaniem cieszyły się akwaria biotopowe pięciu kontynentów oraz wystawa poświęcona Antarktydzie i Arktyce. W terrarium duże emocji wzbudziły żywe żółwie, jaszczurki, węże oraz pająki.

W Centrum Przyrodniczym w Białymstoku

Uczniów z Sokółki po muzeum oprowadzali pracownicy naukowi Instytutu Biologii Uniwersytetu w Białymstoku. Dzięki ich ogromnej wiedzy i pasji uczniowie mogli zaznać niezwykłej lekcji przyrody.

W muzeum prezentowane są ekspozycje stałe: „Przyroda północno-wschodniej Polski”, „Skamieniałości z osadów polodowcowych”, „Rośliny chronione i charakterystyczne Podlasia”, „Fauna mórz podzwrotnikowych, Stawonogi tropikalne”, „Przyroda rejonów polarnych”, „Filogeneza zwierząt tkankowych”, „Ewolucja naczyniowych roślin lądowych”, „Minerały i skały”, „Życie na Ziemi – zarys dziejów”, „Hodowle terraryjne”. ZOBACZ WIĘCEJ

Zabawy badawcze i eksperymenty

Baner EFS Sokółka
Eksperymentowanie

Od 1 września 2018 roku Przedszkole nr 2 w Sokółce realizuje projekt pn. „Matematyka i technika pod lupą w Przedszkolu nr 2 w Sokółce”. Jest to możliwe dzięki pozyskanym przez Gminę Sokółka środkom z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa IX Rozwój Lokalny, Działanie 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 95 452,00 zł, dofinansowanie – 90 697,00 zł.

29 stycznia 2019 roku siedem nauczycielek wzięło udział w szkoleniu „Eksperymentowanie – nauczyciel wychowania przedszkolnego jako refleksyjny praktyk”. Była to doskonała okazja do doświadczania, eksperymentowania, zapoznania się z ciekawymi zajęciami badawczymi. Nauczyciele widzą duże zainteresowanie dzieci zjawiskami dotyczącymi świata przyrody i techniki. Dlatego też chcemy zachęcić je do zabaw badawczych i eksperymentów. A to szkolenie dało nauczycielom konkretne narzędzia i wiedzę z tego zakresu. Szkolenie było prowadzone przez Akademię Nauki z Białegostoku, która jest  instytucją edukacyjną, zajmującą się prowadzeniem kursów, szkoleń i kampanii społecznych z zakresu rozwijania potencjału intelektualnego i osobistego. ZOBACZ WIĘCEJ

Realizacja projektu “Przedszkole szansą na lepszą przyszłość”

Baner EFS
Realizacja projektu w SP1

Gmina Sokółka od początku roku szkolnego realizuje projekt pt. „Przedszkole szansą na lepszą przyszłość”, współfinansowany przez Unię Europejską. Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym z Gminy Sokółka poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych.

W projekcie uczestniczy 163 dzieci w wieku od 3 do 6 lat z oddziałów przedszkolnych utworzonych w Szkole Podstawowej nr 1 i Szkole Podstawowej nr 2 w Sokółce oraz w SP w Boguszach, w Geniuszach, w Malawiczach Dolnych, w Starej Kamionce i w Starej Rozedrance. Wartość projektu wynosi 327 297,95 zł, dofinansowanie 278 141,39 zł oraz wkład własny Gminy Sokółka 49 156,56 zł (w tym wkład rzeczowy – korzystanie z sal szkolnych). ZOBACZ WIĘCEJ

Klub Integracji Społecznej w Sokółce

Baner

Od 1 marca 2019 roku w Gminie Sokółka rozpocznie działalność Klub Integracji Społecznej. Działalność klubu współfinansowana będzie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 w ramach Osi Priorytetowej VII. Poprawa spójności społecznej, Działanie 7.1 rozwój działań aktywnej integracji.

14 lutego 2019 roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego została podpisana umowa na realizację projektu: „Klub Integracji Społecznej w Sokółce”.  W imieniu zarządu Województwa Podlaskiego umowę podpisali Wicemarszałek Województwa Podlaskiego Stanisław Derehajko oraz Członek Zarządu Wiesława Burnos, w imieniu Gminy Sokółka umowę podpisała Marta Półtorzycka – Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce.

Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji społeczno – zawodowych mieszkańców z Gminy Sokółka, uaktywnienie życia zawodowego osób bezrobotnych oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu poprzez udział w zajęciach Klubu Integracji Społecznej 100 osób w okresie od 1.03.2019 roku do 28.02.2021 roku. W ramach realizacji projektu zostanie utworzony przy Ośrodku Pomocy Społecznej w Sokółce – Klub Integracji Społecznej, którego celem są działania w zakresie integracji społecznej bezrobotnych służące kształtowaniu aktywnej postawy w życiu społecznym i zawodowym.

Małgorzata Tochwin – Koordynator projektu
OPS, tel. 85 7112064

Warsztaty tradycyjnych ozdób bożonarodzeniowych

Baner z logówkami

Przez ostatnie dwa tygodnie nastrój świąteczny nie opuszczał Muzeum Ziemi Sokólskiej.

W ramach projektu realizowanego przez Gminę Sokółka odbywały się u tu zajęcia na temat tradycyjnych ozdób bożonarodzeniowych. Uczestnicy warsztatów przypominali sobie zwyczaje świąteczne oraz wykonali wspólnie różne ozdoby choinkowe: bombki, aniołki, łańcuchy i inne zabawki na bożonarodzeniowe drzewko. Muzeum odwiedziła ponad 100 dzieci z klas I-III z następujących placówek: Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Sokółce, Szkoły Podstawowej w Geniuszach, SP nr 3 w Sokółce, SP w Geniuszach, SP w Malawiczach Dolnych, SP w Boguszach.

Warsztaty odbyły się w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa III: Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.2 „Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.

Muzeum Ziemi Sokólskiej
przy Sokólskim Ośrodku Kultury

Wyjazd uczniów na spektakl „Królewna Śnieżka”

Baner z logówkami

5 grudnia 2018 r. ponad 130 dzieci z klas I-III z 6 szkół podstawowych wraz z opiekunami z terenu gminy Sokółka wzięło udział w wyjeździe do Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku.

Uczniowie obejrzeli spektakl pt. „Królewna Śnieżka” na podstawie baśni braci Grimm w reżyserii Adama Biernackiego, który jest też autorem scenariusza.

Grupa dzieci w teatrze

Spektakl opowiada o tym  co jest potrzebne światu w czasach nienawiści, złości i nieporozumień, a jest to miłość, współpraca oraz wzajemna pomoc. Po przedstawieniu dzieci spotkały się z aktorami – bohaterami baśni oraz  zwiedziły Teatr Dramatyczny. Celem wyjazdów kulturalno-edukacyjnych jest zdobycie umiejętności i nawyków kulturalnego spędzania czasu oraz świadomego odbioru sztuki. Spotkanie ze sztuką wpływa na kształtowanie osobowości dziecka, pomaga w rozwijaniu jego sfery poznawczej i emocjonalnej.

Wycieczka odbyła się w ramach projektu „Nowa jakość edukacji w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie gminy Sokółka” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Oś Priorytetowa III: Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.2 „Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.
ZOBACZ WIĘCEJ