Kontrola umów na odbiór odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości niezamieszkałych
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 j.t. ) oraz Uchwały nr LXII/360/17 Rady Miejskiej w Sokółce z dnia 26 września 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sokółka, Urząd Miejski w Sokółce informuje, iż przystępuje do kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.
W związku z wejściem w życie zmian w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi, od 1 lipca 2013 r. właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do posiadania umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów z uprawnionym podmiotem – wykaz firm dostępny jest w Urzędzie Miejskim oraz na stronie internetowej https://sokolka.pl/info/odpady-komunalne/
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: szkoły, urzędy, domy kultury, biblioteki, ośrodki zdrowia, apteki, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, biura, sklepy itp.
ZOBACZ WIĘCEJ