Do pięciu sokólskich przedszkoli w ramach projektu “Akademia Przedszkolaka” zakupiono tablice interaktywne za kwotę 22 tys. zł.
Dzięki pozyskanym środkom unijnym Gmina Sokółka zakupiła tablice interaktywne, które uatrakcyjnią zajęcia wychowania przedszkolnego. Tablica dysponuje funkcjami, których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem – powiedziała na rozpoczęciu szkolenia Pani Anna Żemajduk kierownik projektu “Akademii Przedszkolaka”.
Każdy program multimedialny dostarczy dzieciom zarówno bodźców dźwiękowych jak i wizualnych. Tablica działa jak duży ekran dotykowy, który może być obsługiwany za pomocą: pisaka lub dotyku. Jego najbardziej istotną cechą jest pełna interakcja z dzieckiem. Maluch może pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na ekranie obrazie – o zaletach opowiedziała Pani Małgorzata Czaplejewicz autorka i koordynatorka projektu.
Generalnie tablica jako element edukacyjny jest ciekawym dodatkiem, wprowadzającym element nowoczesności do pracy z dziećmi, nowoczesności, z którą i tak nieuchronnie dzieci stykają się w codziennym życiu, dlaczego by więc miało jej zabraknąć w przedszkolu? – zauważyła dyrektor przedszkola nr 3 Pani Janina Olechno.
Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi XXI wiek – podkreśliła dyrektor przedszkola nr 4 Pani Irena Szarkowska.
Oczywiście taki sprzęt nigdy nie zastąpi nauczyciela, który musi ukierunkowywać i dozować ilość czasu spędzonego przy tablicy. Tylko wówczas możemy mówić o pozytywnym wpływie środowiska interaktywnego na rozwój dzieci – zauważyła dyrektor przedszkola nr 5 Pani Lucyna Szymańska.
Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci – co ważne- dzieci mogą określać związki przyczynowo –skutkowe stwierdziła – dyrektor przedszkola nr 2 Pani Elżbieta Pawlukiewicz.
Rozwija się spostrzegawczość i logiczne myślenie, kształtuje pomysłowość i wyobraźnia, dziecko ćwiczy pamięć i koncentrację. Korzystanie z zasobów programu możemy wspierać rozwój umiejętności matematycznych dzieci, kształtować zdolności rozróżniania kolorów, kształtów, liczb, wielkości i kierunków – powiedziała dyrektor przedszkola nr 1 Pani Barbara Dubrówko.
W marcu odbyły się szkolenia z obsługi zakupionego sprzętu, w których wzięło udział 45 nauczycielek pracujących w sokólskich przedszkolach. Szkolenia prowadził Pan Zdzisław Babicz – dyrektor Centrum Edukacji nauczycieli w Białymstoku.
Wydział Oświaty,
Wydział Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych