Szkoły i przedszkola wznowiły pracę

Zajęcia w klasach I-III

Od 25 maja 2020 r., po ponad dwumiesięcznej przerwie, do placówek oświatowych wróciła część przedszkolaków i uczniów klas I-III.

W ostatnich tygodniach doposażone zostały placówki w niezbędne środki ochrony osobistej. Przeprowadzono szkolenia dla personelu. Wprowadzono i przećwiczono procedury bezpieczeństwa. Dostosowano placówki do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. Przed otwarciem, placówki zebrały deklaracje od rodziców. Ze względu na panującą epidemię oraz wciąż rosnącą liczbę zakażeń w kraju, większość z nich nie wyraziła chęci wysyłania dzieci do przedszkoli i szkół. Na prośbę władz samorządowych Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sokółce przeprowadziła kontrole pod kątem spełnienia wytycznych GIS dotyczących organizacji opieki nad dziećmi w sokólskich szkołach i przedszkolach.

W poniedziałek i we wtorek do przedszkoli w Sokółce przyszło 61 przedszkolaków, zaś do żłobka – 8 dzieci. W klasach I-III na zajęciach opiekuńczo-wychowawczych było 16 uczniów. Do szkół wiejskich na terenie gminy nie przyszło żadne dziecko. W sumie w placówkach oświatowych w tym dniu było 77 dzieci. Uczniowie klas VIII mogli również już od poniedziałku korzystać ze szkolnych konsultacji z wszystkich przedmiotów, a w szczególności z tych, z których 16-18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty.

Referat Oświaty

Od 25 maja otwarte będą sokólskie przedszkola i żłobek

Herb Sokółki

Informuję, iż od 25 maja 2020 r. będą ponownie otwarte sokólskie przedszkola i miejski żłobek. Deklarowałam, że otworzymy te placówki, gdy będziemy mieć pewność, że wszystkie kwestie dotyczące zasad bezpieczeństwa są zachowane.

Ponieważ wciąż mamy do czynienia z sytuacją epidemiczną, poprosiłam Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną o sprawdzenie, czy spełnione są wytyczne dotyczące organizacji opieki nad dziećmi w naszych placówkach oświatowych. Przedszkola, żłobek i szkoły podstawowe są zaopatrzone w płyny do dezynfekcji, środki ochrony osobistej, mają opracowane i wdrożone niezbędne procedury dotyczące funkcjonowania w stanie epidemii. Zwróciłam się również do Podlaskiego Wojewody o wykonanie testów pracownikom szkół i przedszkoli, gdyż uważam, że wykonanie tych badań jest działaniem koniecznym, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa.

Zwracam się z apelem do Rodziców, aby przeanalizowali ryzyko związane z zachorowaniem na COViD-19 i przyprowadzili dziecko do przedszkola czy żłobka, tylko w uzasadnionych przypadkach. Informacje o tym, jak będzie wyglądała praca placówek w nowym reżimie sanitarnym, jakie są obowiązki dyrektora, pracowników i rodziców w tej wyjątkowej sytuacji epidemicznej, zawarte są w procedurach bezpieczeństwa opracowanych przez Referat Oświaty i poszczególne jednostki oświatowe. W związku z ograniczoną liczbą miejsc, przy kwalifikacji dzieci do przedszkoli, w pierwszej kolejności zostaną przyjęte dzieci, których oboje rodzice pracują, w tym przynajmniej jedno jest pracownikiem służby zdrowia, służb mundurowych, handlu, przedsiębiorstwa produkcyjnego, realizującym zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Proszę Rodziców o przygotowanie dzieci do powrotu do przedszkola, o wyjaśnienie sytuacji związanej z epidemią. Zgodnie z wytycznymi w sali, w której przebywać będzie grupa dzieci, usunięto przedmioty i sprzęt, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować. W salach żłobkowych i przedszkolnych z podłóg usunięto dywany i wykładziny. Dzieciom, jako miejsce do zabawy pozostaną materace i stoliki. W kącikach zabaw nie będzie pluszaków, lalek, wózków, książeczek, puzzli. Dzieci będą musiały zachować dystans od swoich rówieśników oraz pani wychowawczyni. Istnieje również obawa, że środki w postaci płynów, przy częstym dezynfekowaniu podłóg, stolików, krzesełek, leżaków, klocków i innych zabawek, mogą wywołać u małych dzieci alergię.

Od przyszłego tygodnia nastąpi powolny powrót do stacjonarnego funkcjonowania szkół. Zgodnie z rządowymi wytycznymi przywrócona została możliwość prowadzenia zajęć specjalistycznych, w tym wczesnego wspomagania rozwoju, zajęć rewalidacyjnych. Realizacja tych zajęć rozpocznie się w terminach określonych przez dyrektorów. Od 25 maja przywrócone zostaną zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Uczniowie klas VIII będą mogli korzystać ze szkolnych konsultacji, aby lepiej przygotować się do egzaminu ósmoklasisty. Od 1 czerwca pozostali uczniowie będą mogli korzystać z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Dyrektor będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości placówki. Wszystkie zajęcia i konsultacje będą dobrowolne, prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych. Wymagana będzie zgoda rodzica lub opiekuna prawnego. Rodzic będzie musiał wypełnić stosowną do potrzeb deklarację uczęszczania dziecka do szkoły i dostarczyć ją dwa dni robocze przed rozpoczęciem zajęć. Najważniejsze jest bezpieczeństwo dzieci, personelu i rodziców.

Dziękuję wszystkim pracownikom oświaty za zaangażowanie w przygotowanie placówek do ponownego otwarcia, zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Burmistrz Sokółki  

Podpis: Ewa Kulikowska

 

 

 

Laptopy trafiły do sokólskich przedszkoli

W ramach unijnego projektu „Spotkajmy się w przedszkolu”, Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska przekazała czterem sokólskim przedszkolom laptopy do prowadzenia terapii z dziećmi niepełnosprawnymi.

Laptopy

Laptopy wraz z oprogramowaniem biurowym o wartości 19 335,60 zł otrzymały Przedszkole nr 1, Przedszkole nr 2, Przedszkole nr 3 i Przedszkole nr 4. To już kolejny sprzęt który, w ramach projektu trafił do przedszkoli. Wcześniej otrzymały sprzęt rehabilitacyjny, oczyszczacze powietrza oraz programy multimedialne do prowadzenia specjalistycznych zajęć z dziećmi.

Projekt “Spotkajmy się w przedszkolu” realizowany jest od 1 września 2019 r. W okresie epidemii zajęcia są odwołane, co zapewne wpłynie na wydłużenie okresu realizacji projektu z czerwca 2020 r. do grudnia 2020 r. Celem realizowanego projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dziewczynek i chłopców z pięciu sokólskich przedszkoli, poprzez udział w zajęciach zmniejszających stwierdzone deficyty oraz zakup wyposażenia dostosowanego do potrzeb niepełnosprawnych dzieci. Dofinansowanie projektu z UE wynosi 188 546,22 zł, wkład własny gminy Sokółka to 33935,70 zł, ogólna wartość projektu – 222 481,92 zł.

Referat Oświaty

162 tysiące zł na sprzęt komputerowy i pomoce dydaktyczne

Nowoczesne roboty edukacyjne, zestawy klocków LEGO, tablety, laptopy i wiele innych pomocy dydaktycznych za łączną kwotę ponad 162 tysięcy złotych, trafi do trzech placówek edukacyjnych z Gminy Sokółka. Doposażenie to rezultat projektów realizowanych przez Gminę: „Twórcze Przedszkole” w Przedszkolu nr 1 w Sokółce, „Kompetentna Szkoła” w Szkole Podstawowej w Starej Kamionce i „Szkolna Pracownia Myślenia” w Szkole Podstawowej w Boguszach.

Zakupiony sprzęt dla uczniów

Mimo wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego, związanego z wystąpieniem COVID-19, a co za tym idzie ograniczeniami, które dotyczą kształcenia na wszystkich etapach edukacyjnych, sokólskie szkoły i przedszkola we współpracy z pracownikami Urzędu Miejskiego, wciąż intensywnie pracują, aby zapewnić swoim podopiecznym jak najlepsze warunki do nauki. Część pomocy dydaktycznych jest wypożyczana uczniom i służy do nauki zdalnej.

ZOBACZ WIĘCEJ

Pracownicy oświaty szyją maseczki

Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska zakupiła materiał oraz inne niezbędne akcesoria do szycia ochronnych maseczek. Pracownicy sokólskiej oświaty, szyjąc je,włączyli się w pomoc na rzecz walki z koronawirusem.

Nauczyciele szyją maseczki

Maseczka ochronna pozwala chronić tych, którzy są wokół nas, a nam zmniejsza ryzyko zakażenia. Badania jednoznacznie potwierdzają, iż wiele przypadków zakażeń koronawirusem jest od osób, które nie mają żadnych objawów zakażenia – powiedziała Anna Andrzejewska – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Sokółce.

-Poprzez tę akcję chcemy pomóc mieszkańcom naszej gminy, tak aby bez większych obaw, z zachowaniem wymaganych środków bezpieczeństwa, mogli przemieszczać się w przestrzeni publicznej lub przebywać ze swoimi bliskimi. Maseczka ochronna bawełniana może być używana wielokrotnie po wcześniejszej sterylizacji np. wypraniu w odpowiedniej temperaturze i wyprasowaniu – zauważyły dyrektorki sokólskich przedszkoli. -Kilkoro pracowników oświaty, w tym nauczyciele oraz pracownice obsługi przyniosło ze swoich domów maszyny do szycia. Szkoła Podstawowa nr 2 w Sokółce znalazła sponsora, który kupił nam dwie maszyny – powiedziała Lilla Andrzejewska – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Sokółce. ZOBACZ WIĘCEJ

Zdrowie i bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze!

Herb Sokółki

Wznowienie działalności sokólskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach i żłobka od 6 maja jest niemożliwe. Nie ma możliwości, aby w tak krótkim czasie wdrożyć tak poważne i ryzykowne przedsięwzięcie. Taki wniosek nasuwa się po przeprowadzonych konsultacjach z dyrektorami tych jednostek.

Dziwi fakt, że przedszkola i żłobki zamykano, kiedy w Polsce zakażonych koronawirusem było kilkadziesiąt osób, a dzisiaj, gdy jest kilkaset przypadków zakażeń i kilkanaście lub kilkadziesiąt zgonów dziennie, zezwala się na ich otwieranie. Przypomnę, że szkoły pozostają zamknięte do 24 maja. Rząd całą odpowiedzialność za tę operację przerzuca na samorządy.

Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 30 kwietnia 2020 r., są trudne, a wręcz niemożliwe do zastosowania w przedszkolach oraz instytucjach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (ze względu na ich specyfikę).Zgodnie z nimi w sali, w której przebywa grupa dzieci należy usunąć przedmioty i sprzęt, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować. Należy więc w salach żłobkowych i przedszkolnych z podłóg usunąć dywany i wykładziny. Dzieciom jako miejsce do zabawy pozostanie zimna podłoga (w przedszkolach nie mamy ogrzewania podłogowego). Dziecko miałoby spokojnie siedzieć przy zdezynfekowanym stoliku i bawić się klockami, rysować kredkami, które są do wspólnego użytkowania? Zgodnie z wytycznymi należałoby usunąć oprócz pluszaków także inne zabawki tj. lalki, wózki, książeczki, puzzle, gdyż w przedszkolach nie posiadamy lamp ultrafioletowych, które skutecznie odkażałyby sale. Istnieje poważna obawa, że środki w postaci płynów, przy częstym dezynfekowaniu podłóg, stolików, krzesełek, leżaków, klocków innych zabawek, mogą wywołać u małych dzieci alergię, a nawet zatrucie. Zgodnie z wytycznymi należy wietrzyć salę raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć. Nasuwa się pytanie, gdzie wtedy wyprowadzać dzieci? Czy to nie spowoduje ryzyka kolejnych zachorowań np. przeziębień, a tym samym osłabienie organizmu?

W ministerialnych wytycznych pominięty jest aspekt delikatnej psychologii małego dziecka, któremu przedszkole kojarzy się z przyjazną atmosferą, z instytucją pełną ciepła, licznych przyjaźni z kolegami. W obecnej sytuacji pandemii, jak wytłumaczyć 3- letniemu maluchowi, żeby trzymało dystans dwóch metrów od swego rówieśnika, z którym się bawi? W jaki sposób dziecko zareaguje na fakt, że nie może się zbliżać do pani, do której się tuliło i która brała go na ręce?

Nie da się odpowiedzialnie wprowadzić w życie zaproponowanych wytycznych. Przedszkola i żłobki nie mogą być przechowalnią dzieci, pełną niezrozumiałych dla nich zakazów. Bezpieczeństwo dzieci, ich rodziców, dziadków oraz personelu, który powinien być regularnie badany na obecność koronawirusa, jest dla mnie kwestią priorytetową. Dlatego też żłobki, przedszkola i oddziały przedszkolne w Gminie Sokółka pozostaną zamknięte co najmniej do 24 maja. Przypominam, że do tego dnia można skorzystać z zasiłku opiekuńczego.

O dalszych decyzjach w powyższej sprawie będę Państwa informować.

Burmistrz Sokółki 

Podpis: Ewa Kulikowska

 

 

 

 

Obchody Dnia Ziemi w SP w Starej Kamionce

Nawet w tak trudnych okolicznościach wynikających z pandemii, społeczność SP w Starej Kamionce nie zapomina o dbaniu o przyrodę.

SP w Starej Kamionce nie zapomina o dbaniu o przyrodę

Wielu chętnych uczniów wraz z rodzicami uprzątnęło wybrany przez siebie fragment okolicy – lasu, pobocza czy przydrożnych kapliczek. Wolontariuszki – Urszula Kucharewicz oraz Wiktoria Chomutnik – uporządkowały też stary cmentarz wiejski, na którym spoczywają przodkowie mieszkańców Starej Kamionki. Oczywiście każdy działał we własnym zakresie, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo oraz stosując się do zasad związanych z sytuacją epidemiologiczną.

Widząc tak dużo śmieci, wyciągając z krzaków butelki, reklamówki, worki, naczynia, a nawet połamane zabawki, dzieci nieodmiennie wyrażały zdziwienie, zażenowanie i złość – mimo upływu lat, sytuacja nadal znacznie się nie zmieniła! Te rzeczy nie przyszły tam same… Mamy jednak nadzieję, że kropla drąży skałę i różnorodne działania podejmowane przez szkoły wpływają stopniowo na większą świadomość społeczną w tym zakresie. Matka natura na pewno będzie nam wdzięczna! ZOBACZ WIĘCEJ

Uruchomienie przedszkoli i żłobka

Burmistrz Sokółki czeka na szczegółowe wyjaśnienia ze strony służb sanitarnych, jak bezpiecznie zorganizować pracę przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i żłobka. Bez tych wyjaśnień nie zostanie podjęta decyzja o uruchomieniu tych placówek w gminie Sokółka.

Zajęcia z najmłodszymi dziećmi

Od 6 maja br. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. mają być otwarte przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego. Wytyczne przekazane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Zdrowia są bardzo ogólnikowe. W trosce o zdrowie i życie sokólskich dzieci, ich rodziców, pracowników przedszkoli i żłobka, Burmistrz Sokółki pisemnie zwróciła do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sokółce oraz do Podlaskiego Kuratora Oświaty z prośbą o podanie konkretnych wytycznych, zapewniających bezpieczne warunki sanitarne w otwartych placówkach. Chcemy wiedzieć, ile dzieci i ilu opiekunów może przebywać jednocześnie w danej placówce, ile metrów kwadratowych ma przypadać na dziecko, kto musi nosić maseczki, jak zachować odpowiedni dystans między kilkuletnimi dziećmi? Zapisy podane przez MEN, że każda placówka musi być wyposażona w podstawowe środki higieny osobistej oraz płyn do dezynfekcji umieszczony przy wejściu do budynku, każda grupa dzieci będzie przebywać w wyznaczonej sali, z której muszą być usunięte przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować, jak np. pluszowe zabawki, niewiele wnoszą do obecnej sytuacji epidemicznej, wszyscy jesteśmy już wyedukowani w tej kwestii. Oczekujemy od Państwa podania jasnych i czytelnych rekomendacji, które zastosujemy przy uruchomieniu przedszkoli i żłobka – napisała Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska. ZOBACZ WIĘCEJ

Rekrutacja do Samorządowej Szkoły Muzycznej

Dyrektor Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Sokółce, uprzejmie informuje wszystkich zainteresowanych nauką w szkole muzycznej, o możliwości składania wniosków do wzięcia udziału w rekrutacji na rok szkolny 2020/2021.

Plakat

W obecnej sytuacji, wnioski należy składać drogą elektroniczną w pliku PDF lub JPG.

Szkoła muzyczna w Sokółce oferuje możliwość kształcenia w I stopniu dzieci i młodzieży, na jednym z dziesięciu instrumentów, tj.: akordeon, flet, fortepian, gitara, klarnet, puzon, saksofon, skrzypce, trąbka, waltornia.

W szkole realizowane są indywidualne zajęcia nauki gry na instrumencie, zbiorowe lekcje z rytmiki, audycji muzycznych, chóru, kształcenia słuchu oraz zespołów muzycznych objętych ramowym planem nauczania. ZOBACZ WIĘCEJ

Celsium zorganizuje eko-lekcje online dla dzieci

Logo Celsium Eko-lekcje

Czy papierowy ręcznik to papierowy odpad? Gdzie wyrzucić karton po mleku, skoro to nie jest papier? W końcu – dlaczego żarówka świeci, a w kranie płynie ciepła woda? Z okazji Dnia Ziemi firma Celsium – zielona energia, która promuje ekologiczne postawy i eko-edukację, zorganizuje cykl internetowych eko-lekcji dla uczniów szkół podstawowych z naszego regionu. Inspiracje do rozmów nauczycieli z uczniami, a także uczniów z rodzicami – Celsium publikować będzie na swoim facebookowym profilu.

Firma Celsium w tym szczególnym i trudnym dla wszystkich okresie pandemii, firma postanowiła wesprzeć nauczycieli, przygotowując inspirujące internetowe eko-lekcje, prośrodowiskowe zagadnienia, które przedstawią uczniom ze szkół w Starachowicach, Skarżysku-Kamiennej, Grójcu, Sokółce i Drzewicy. ZOBACZ WIĘCEJ

Komputery trafią do uczniów

33 laptopy i 34 myszki komputerowe pomogą w prowadzeniu zdalnego nauczania dla uczniów szkół podstawowych z terenu sokólskiej gminy. W piątek 17 kwietnia 2020 roku Zastępca Burmistrza Sokółki Adam Kowalczuk przekazał wspomniany sprzęt dla Dyrektorów dziewięciu podstawówek.

Przekazanie laptopów

Z uwagi na potrzebę realizacji zdalnego nauczania, Gmina Sokółka odpowiedziała na ogłoszony konkurs grantowy pt. Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego. Gmina złożyła wniosek na zakup komputerów dla uczniów i nauczycieli do zdalnej nauki – poinformował Zastępca Burmistrza Sokółki Adam Kowalczuk.

Konkurs został rozpisany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

ZOBACZ WIĘCEJ

Wszystkie dzieci mają miejsca w przedszkolach

Gmina Sokółka zakończyła główny etap rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach na rok szkolny 2020/2021. Uczestniczyły w niej dzieci w wieku od 3 do 6 lat, zamieszkałe na terenie gminy Sokółka.

Zajęcia przedszkolne

Rekrutację prowadziło pięć sokólskich przedszkoli oraz szkoły podstawowe, w których funkcjonują oddziały przedszkolne. Na obszarze wiejskim do zespołów wychowania przedszkolnego i oddziałów przedszkolnych przyjęto wszystkie zgłoszone dzieci. W sokólskich przedszkolach w 27 oddziałach ogólnodostępnych -gmina dysponowała 675 miejscami, 8 miejscami w 2 oddziałach specjalnych oraz 50 miejscami przedszkolnymi w szkołach podstawowych. We wszystkich placówkach obowiązują te same zasady zapewnienia wychowania przedszkolnego oraz odpłatności ponoszonej przez rodziców (tzw. opłata „złotówkowa” za pobyt dziecka w przedszkolu powyżej 5 godzin dziennie oraz opłata za wyżywienie).

Dzieci uczęszczające do przedszkoli w roku szkolnym 2019/2020 miały możliwość kontynuacji wychowania przedszkolnego w swojej placówce w kolejnym roku, tj. 2020/2021. Z tego uprawnienia skorzystało 499 przedszkolaków, których rodzice złożyli oświadczenia woli kontynuacji. „Nowym” dzieciom pozostały 234 wolne miejsca. W rekrutacji złożono 227 wniosków o przyjęcie dziecka zamieszkałego w naszej gminie. Konieczne było wskazanie we wniosku preferencji wyboru. Zostały przyjęte wszystkie zgłoszone dzieci z gminy Sokółka, w tym 169 dzieci w wieku 3 lat, 24 dzieci w wieku 4 lat, 30 dzieci w wieku 5 lat oraz 4 sześciolatków. Nadal pozostaje 7 wolnych miejsc dla dzieci w wieku 5-6 lat (3 miejsca w Szkole Podstawowej nr 1,4 miejsca w Szkole Podstawowej nr 2 oraz 1 miejsce w oddziale specjalnym w Przedszkolu nr 5).

Referat Oświaty
Anna Żemajduk

Kolejne pocztówki z życzeniami dla Babci i Dziadka

Kartka Wielkanocna

Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska serdecznie dziękuje Uczniom za udział w tej artystycznej akcji. Kartka na Wielkanoc to doskonały pomysł, który wywołał wiele pozytywnych emocji.

Wasze ręcznie robione kartki to nie tylko magia kolorów, ale również nawiązanie do aspektów religijnych i tradycji. Świetny pomysł na pozdrowienie bliskiej osoby. Zmartwychwstanie Pana to piękna okazja, by odnowić stare więzy, ale również pielęgnować obecne. Kartka wielkanocna to drobny gest, ale jaki miły! Wywoła uśmiech na twarzy Waszych Bliskich. Na naszej stronie zostały zamieszczone wszystkie przysłane prace uczniów ze SP w Starej Rozedrance – 28 pocztówek, ze SP nr 1 w Sokółce – 19, ze SP w Starej Kamionce – 9, ze SP w Malawiczach Dolnych – 7, SP nr 3 – 3, SP w Boguszach – 3, SP nr 2 – 2.

Wszyscy autorzy prac otrzymają nagrody niespodzianki.

ZOBACZ WIĘCEJ

Pocztówki wielkanocne Babciom i Dziadkom

W ramach akcji “Pocztówka wielkanocna dla Babci i Dziadka” otrzymaliśmy już 32 pocztówki wykonane przez dzieci z przedszkoli i uczniów szkół podstawowych.

Kartka Wielkanocna

Autorzy prac: Helena Chodyko – SP nr 1 w Sokółce, Michał Augustynowicz – Przedszkole nr 3, Jakub Augustynowicz – SP nr 1 w Sokółce, Mateusz Rabiczko – SP w Malawiczach Dolnych, Oliwia Borys – SP w Malawiczach Dolnych, Kacper Białous – SP nr 2 w Sokółce, Filip Zajczyk – SP w Malawiczach Dolnych, Zuzanna Roszkowska – SP w Starej Rozedrance, Patrycja Romaniuk – SP w Starej Rozedrance, Karolina Bogusławska – SP w Starej Rozedrance, Jakub Roszkowski – SP w Starej Rozedrance, Anita Szczepańska – SP w Starej Rozedrance, Lena Bajko – SP w Starej Rozedrance, Michał Dziedziul – SP w Malawiczach Dolnych, Karol Kuczko – SP w Starej Rozedrance, Dawid Kuczko – SP w Starej Rozedrance, Benito Schiro – SP nr 1 w Sokółce, Ola Schiro – SP nr 1 w Sokółce, Marlena Kondrat – SP w Boguszach, Mateusz Kondrat – SP w Boguszach, Arkadiusz Szkopek – SP w Starej Rozedrance, Oliwia Niedźwiedź – SP nr 1 w Sokółce, Jakub Chwiedźko – SP w Starej Rozedrance, Kornelia Baciocha – SP nr 1 w Sokółce, Anna Klocek –  SP w Starej Rozedrance, Piotr Horczak – SP w Malawiczach Dolnych, Magdalena Horczak – SP w Malawiczach Dolnych, Zuzanna Horczak – SP w Malawiczach Dolnych. ZOBACZ WIĘCEJ

Burmistrz Sokółki dziękuje Pedagogom

Herb Sokółki

Dziękuję Dyrektorom, Nauczycielom, wszystkim Pracownikom Oświaty za trud i zaangażowanie w pracę na rzecz uczniów, w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.

W związku z panującą pandemią szkoły i przedszkola nie prowadzą zajęć w swoich budynkach.Nauka prowadzona jest za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Od środy 25 marca obowiązuje rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej o zdalnym nauczaniu. Nauczyciele wprowadzają różne rozwiązania, które próbują dostosować do możliwości uczniów i własnych. Niektórzy wysyłają uczniom zadania za pośrednictwem dziennika elektronicznego, inni próbują łączyć się na wideoczacie, jeszcze inni nagrywają filmiki lub poprostu dzwonią do uczniów. Widzę, że nauczanie zdalne stwarza sporo problemów, jednakże robicie wszystko, by było ono jak najefektywniejsze.

Nauczanie zdalne

To trudny egzamin zarówno dla nauczycieli i uczniów. Dzieci i młodzież, ale także ich rodzice, nierzadko odczuwają stres i frustrację. Brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została w sposób nagły nauką zdalną, jest teraz naszą codziennością. W związku z tym, podziękowania kieruję również do Rodziców, którzy tak dzielnie wpierają swoje dzieci.

Proszę Nauczycieli, aby podczas kontaktów z uczniami porozmawiali nie tylko na temat omawianego materiału, ale również o lękach i stresach związanych z szerzącą się pandemią, o tym, czy przypadkiem dziecku nie dzieje się krzywda, czy czuje się bezpiecznie w domu. Proszę Dyrektorów naszych placówek oświatowych o zapewnienie w miarę możliwości również wsparcia psychologicznego rodzicom naszych uczniów. Proszę, aby rodzic dzwoniący do nauczyciela, wychowawcy, mógł otrzymać wskazówki, porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji.
Proszę Nauczycieli, wspierajcie rodziców. Czasami zwykła rozmowa może bardzo pomóc.

Jeszcze raz dziękuję Państwu! Zostańcie w domu – chrońcie swoje życie!

Burmistrz Sokółki    

Podpis: Ewa Kulikowska

 

 

 

 

Nowoczesny sprzęt przekazano sokólskim przedszkolom

Baner EFS

W marcu 2020 r. w ramach unijnego projektu „Spotkajmy się w przedszkolu”, Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska przekazała pięciu sokólskim przedszkolom sprzęt rehabilitacyjny, oczyszczacze powietrza oraz programy multimedialne do prowadzenia specjalistycznych zajęć z dziećmi, na łączną kwotę 71 330,74 zł.

Sprzęt p[rzedszkolny

Zakupione wyposażenie dopasowane jest do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym. Wady postawy, płaskostopie, napięte mięśnie, czy gorsza koordynacja mięśniowa rąk i nóg, to częste problemy u niepełnosprawnych dzieci. Można sobie z nimi poradzić, wykonując odpowiednie ćwiczenia przy pomocy specjalistycznego sprzętu – zauważyły Barbara Dubrówko dyrektor Przedszkola nr 1 oraz Irena Szarkowska dyrektor Przedszkola nr 4.

W projekcie uczestniczy z pięciu sokólskich przedszkoli 27 niepełnosprawnych dzieci oraz 40 dzieci z różnymi deficytami. To dla nich gmina zakupiła: platformę podwieszaną tapicerowaną, deskę równoważną „kołyska”, deskorolkę z liną, deskę rotacyjną, materace składane gimnastyczne, batut (trampolina) z poręczą, huśtawkę belkę, wałek tunel tapicerowany, podwójny trapez drążkowy, zestawy piłek sensorycznych, tunel sensoryczny, grę leniwą ósemkę, ścieżkę sensoryczną zbudowaną ze zróżnicowanej faktury materiałów, huśtawkę helikopter, huśtawkę grzybek, kolorowe kamienie rzeczne, hamak antygrawitacyjny, dyski sensoryczne, wolnostojące podwiesie metalowe z belką rozbudowującą, drążki do ćwiczeń, zestawy dysków dotykowych, obręcze, maty do ćwiczeń, skakanki, piłki do masażu, woreczki rehabilitacyjne i piłeczki jeżyki. ZOBACZ WIĘCEJ

Rekrutacja do Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Sokółce zaprasza do udziału w rekrutacji drogą elektroniczną.

  •  Masz dziecko, którego rozwój nie przebiega prawidłowo?
  • Twoje dziecko posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego?
  • Szukasz dla niego szkoły?

Warto wybrać SOSW ponieważ zapewnia:

  • naukę w kameralnych zespołach klasowych;
  • metody pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb psychofizycznych dziecka;
  • wysoko wykwalifikowaną kadrę;
  • całodobową opiekę w internacie od poniedziałku do piątku;
  • dodatkowe zajęcia specjalistyczne;
  • pomoc psychologiczną dla uczniów oraz ich rodziców grupy wsparcia;
  • szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych.

W celu bliższego zapoznania się z ofertą placówki zapraszamy do odwiedzenia witryny ośrodka: www.soswsokolka.pl. W zakładce dokumenty SOSW znajdziecie Państwo niezbędne dokumenty dotyczące rekrutacji na rok szkolny 2020/2021, które należy odesłać na adres: soswszkola@wp.pl Wszelkie informacje związane z przyjęciem do szkoły można także uzyskać pod nr tel. 85 7112678 (sekretariat ośrodka).

SOSW

Zaproszenie uczniów klas ósmych do nauki w LOCSM

Logo szkoły

Liceum Ogólnokształcące Centrum Szkół Mundurowych w Białymstoku zaprasza uczniów klas ósmych z gminy Sokółka do w szkole przygotowującej uczniów do pracy w służbach mundurowych podległych MSWiA i MON.

Liceum realizuje podstawę programową szkoły średniej zakończoną egzaminem maturalnym. Klasy licealne są profilowane. Kadeci po ukończeniu szkoły dostają dodatkowe punkty przy rekrutacji do służb mundurowych.

ZOBACZ WIĘCEJ

Pocztówka wielkanocna dla Babci i Dziadka

Zajączek Wielkanocny

Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska zaprasza uczniów szkół podstawowych do udziału w akcji “Pocztówka wielkanocna dla Babci i Dziadka”, w ramach której należy wykonać kartkę świąteczną.

Prace mogą być wykonane w dowolnej technice plastycznej (w tym również grafika komputerowa). Każda praca powinna być wykonana indywidualnie lub razem z rodzeństwem, rodzicami, podpisana – poprzez zamieszczenie na pocztówce, w dolnym rogu informacji zawierającej: imię, nazwisko, nazwę szkoły i klasy wykonawcy pracy. Następnie pocztówkę należy sfotografować i wysłać do 9 kwietnia 2020 r. (czwartek) na adres e-mail: pocztowkawielkanocna@wp.pl. Najładniejsze prace 10 kwietnia (Wielki piątek) zostaną zamieszczone na naszej stronie internetowej. Swoją, własnoręcznie wykonaną pocztówkę wyślecie swoim kochanych Dziadkom, kolegom z klasy. Oni za Wami bardzo tęsknią. Będzie wszystkim bardzo miło! Zostańcie w domu!

Referat Oświaty

Komputery trafią do uczniów

Gmina Sokółka w odpowiedzi na ogłoszony konkurs grantowy pt. Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego, złożyła wniosek na zakup komputerów dla uczniów i nauczycieli do zdalnej nauki.

Praca przy laptopie

Konkurs rozpisany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Jest efektem współpracy ministrów edukacji i cyfryzacji oraz starań resortu cyfryzacji, dzięki którym Komisja Europejska zgodziła się, aby zaoszczędzone środki przekazać na zakup sprzętu dla szkół. Zebraliśmy od dyrektorów szkół, jakie jest zapotrzebowanie na sprzęt komputerowy. Jest ono duże, a kwota 80 tys. zł, która została nam przyznana – pokryje tylko w części nasze potrzeby. Mamy nadzieję, że wszystko uda się zrobić zgodnie z wytycznymi operatora projektu tj. Centrum Projektów Polska Cyfrowa i niezwłocznie kupimy niezbędny sprzęt.

W czasie epidemii dbanie o zdrowie i edukację mieszkańców poprzez zapewnienie możliwości nauki zdalnej jest jednym ze sztandarowych działań prewencyjnych. Odbiorcami sprzętu w pierwszej kolejności będą uczniowie, którzy nie mają warunków technicznych do uczestnictwa w kształceniu zdalnym. Po zakończeniu nauki zdalnej, zakupiony sprzęt komputerowy wróci do naszych szkół i będzie dalej wykorzystywany w edukacji. Oby nastąpiło to jak najszybciej! Zostańcie w domach!

Referat Oświaty

Skip to content