Gminne obchody zakończenia roku szkolnego

25 czerwca 2021 roku w Szkole Podstawowej w Starej Rozedrance odbyły się gminne obchody zakończenia roku szkolnego 2020/2021.

Zdjęcie grupowe

W uroczystościach uczestniczyli: Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska, I zastępca burmistrza Adam Kowalczuk, II zastępca burmistrza Adam Juchnik, kierownik Referatu oświaty Anna Żemajduk, inspektor Referatu oświaty Urszula Marchiel. Obecność władz samorządowych w Starej Rozedrance była również związana z zakończeniem remontu budynku szkolnego.

ZOBACZ WIĘCEJ

Żłobek Miejski w Sokółce otrzymał dofinansowanie ze środków Budżetu Państwa w kwocie 78 720 zł

Flaga i godło Polski

9 czerwca 2021 roku Gmina Sokółka podpisała z Wojewodą Podlaskim umowę na realizację projektu w ramach otwartego konkursu ofert na finansowe wspieranie instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH + edycja 2021”.

Gminę reprezentował I Zastępca Burmistrza Adam Kowalczuk. Zgodnie z umową na zapewnienie funkcjonowania 82 miejsc w Miejskim Żłobku, gmina otrzyma 78 720 zł. Program „MALUCH+” jest współfinansowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.

W Miejskim Żłobku w Sokółce, dzięki środkom własnym oraz pochodzącym z dotacji, dzieci korzystają z nowoczesnych sal dydaktycznych, gdzie mają zagwarantowane przytulne miejsce na zabawę oraz spokojny sen.

Referat Oświaty
Anna Żemajduk

Przedszkole zostało doposażone w sprzęt interaktywny

Baner EFS

Przedszkole nr 3 w Sokółce w ramach projektu pt. „Przedszkole z przyszłością” zostało doposażone w podłogę interaktywną, monitor interaktywny z wbudowanym komputerem oraz 6 laptopów.

Zabawa interaktywna

Urządzenie interaktywne zwane również podłogą interaktywną kształtuje u dzieci umiejętność analizy, syntezy, rozwoju orientacji przestrzennej. Pomaga w rozwijaniu koncentracji uwagi, kreatywności i koordynacji. Dodatkowo dzieci poprzez zabawę  poprawiają zdolności motoryczne, rozwijają spostrzegawczość wzrokowo-ruchową, poprawiają szybkość reakcji, zwiększają aktywność fizyczną.

Monitor interaktywny wykorzystywany jest do prezentowania m.in. filmów, obrazków, zgadywanek. Pozwala również dzieciom na rysowanie, modyfikowanie obrazu, rozwiązywanie zadań np. w postaci interaktywnych kart pracy.

Przedszkole otrzymało także nowe gry logiczne, gry matematyczne, układanki, puzzle, słomki konstrukcyjne, tangramy dzięki którym nauczycielki będą motywowały dzieci do podejmowania wysiłku w zdobywaniu nowych umiejętności i kompetencji.

Dzięki robotom solarnym dzieci poznały odnawialne źródła energii. ZOBACZ WIĘCEJ

Elewacja i dach „piątki” do remontu

Baner z logówkami

W środę 2 czerwca 2021 roku Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska podpisała umowę na realizację zadania pn. „Modernizacja budynku Przedszkola nr 5 w Sokółce wykonanie elewacji i dachu”. Koszt inwestycji to 649 tys. 443 zł.

Gmina Sokółka otrzymała na ten cel dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach konkursu organizowanego przez Lokalną Grupę Działania Szlak Tatarski. Dofinansowanie wyniosło 162 tys. 919 zł.

Wykonawcą inwestycji będzie firma Kruder Budownictwo Sp. z o.o. z Białegostoku. Zakres robót obejmie: prace rozbiórkowe, docieplenie elewacji, wykonanie tynków, docieplenie stropodachu, wykonanie instalacji odgromowej, remont i ocieplenie kominów, wykonanie pokryć dachowych i obróbek blacharskich.

Modernizacja budynku „piątki” zakończy się – zgodnie z umową – w terminie 90 dni od dnia podpisania umowy.

(DB) Fot.: D. Biziuk

„Jedyneczka” świętowała Dzień Dziecka

W Przedszkolu Nr 1 w tym roku Dzień Dziecka był obchodzony w wyjątkowy sposób.

Na zaproszenie Pani Dyrektor odpowiedzieli nietuzinkowi goście z ekipy “Krasnego Życia” ze stadniny koni w Kraśnianach. Chociaż pogoda nie rozpieszczała, nie przeszkodziło to przedszkolakom w świętowaniu ważnego dla nich dnia. Od rana panowała radosna, tajemnicza atmosfera, która spowodowana była przybyciem przepięknych koni – Witraża i Browara oraz ich opiekunów.

Dzień Dziecka w Jedyneczce

Na początku dzieci dowiedziały się nowych wiadomości o koniach i ich pielęgnacji, ale na tym atrakcje się nie kończyły… Na najmłodszych czekał występ sztuki cyrkowej. Przedszkolaki mogły zobaczyć różne cyrkowe akrobacje takie jak: żonglerka, jazda na monocyklu, chodzenie na szczudłach, kręcenie talerzami oraz diabolo. Po wielu zachwytach i owacjach przedszkolaki mogły spróbować swoich sił w cyrkowych akrobacjach. Każe dziecko wzięło udział w przejażdżce konnej na Witrażu i Browarze, co przyniosło dzieciom najwięcej radości i satysfakcji. Na koniec na dzieci czekały smakołyki, lody oraz radosna zabawa na placu zabaw. ZOBACZ WIĘCEJ

Mali matematycy, programiści i ekolodzy w Przedszkolu nr 4

Baner EFS

Zakończyły się zajęcia dodatkowe realizowane w ramach projektu pn. ”Aktywne przedszkole” w Przedszkolu nr. 4 w Sokółce, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014- 2020.

Zdjęcie dzieci z dyplomami

Objęte nimi zostały dzieci w wieku 4- 6 lat. Zajęcia prowadzone w ramach projektu zapewniły dzieciom możliwość oraz przestrzeń na przyjazne i efektywne uczenie się, rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności niezbędnych w życiu. Zorganizowano dodatkowe zajęcia, w postaci kół zainteresowań i warsztatów: „Mały Programista”, „Mały Ekolog”, „Mały Matematyk” w wyniku których u dzieci rozwinięto kompetencje informatyczne, matematyczno- przyrodnicze, kreatywność i współpracę w grupie.

ZOBACZ WIĘCEJ

Kraina zmysłów w Przedszkolu nr 5 w Sokółce

Baner EFS

13 maja 2021 r. Burmistrz Sokółki – Ewa Kulikowska podpisała umowę na dofinansowanie projektu pn. “W krainie zmysłów” RPPD.09.01.00-20-0574/20. Wcześniej ze strony władz regionu podpisali ją Wiesława Burnos i Marek Malinowski, członkowie zarządu województwa.

Źródło: www.wrotapodlasia.pl
Źródło: wrotapodlasia.pl

Misją projektu jest stworzenie KRAINY ZMYSŁÓW – miejsca do zajęć o charakterze korekcyjnym, logopedycznym, rozwijającym kreatywność, umiejętność współpracy w grupie, stymulujących rozwój psychoruchowy, kształtującym u dzieci kompetencje matematyczne oraz podstawowe zmysły.

Zostaną zorganizowane zajęcia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna, zajęcia pn. „Poznaję świat zmysłami oraz “Wędrujące stopy”. Proces edukacyjny będzie wspomagany dzięki doposażeniu Przedszkola nr 5 w pomoce dydaktyczne i sprzęt rozwijające kompetencje kluczowe u dzieci oraz wyposażenie dostosowane do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Zdjęcie grupowe

Przedsięwzięcie zapewni dzieciom z Przedszkola nr 5 w Sokółce większy dostęp do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. Naszym celem jest wspieranie wielokierunkowej aktywności minimum 52 dzieci z Przedszkola nr 5 w Sokółce. Jest to związane z dostosowaniem miejsc do potrzeb wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W grupach przedszkolnych jest coraz więcej takich dzieci. Możemy im pomóc wyrównać deficyty wynikające z ich niepełnosprawności bądź deficytów zauważonych podczas obserwacji dziecka.

 

Projekt pn. “W krainie zmysłów” RPPD.09.01.00-20-0574/20

  • Ogólna wartość projektu: 65 515,00 zł
  • Dofinansowanie: 62 215,00 zł
  • Wkład własny: 3 300,00 zł
  • Termin realizacji projektu: 01.08.2021-31.07.2022

Referat Pozyskiwania
Środków Pozabudżetowych

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

W Przedszkolu nr 5 w Sokółce obchodzony był Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem tego wydarzenia było zwiększenie świadomości i wrażliwości na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi borykają się osoby z autyzmem oraz ich najbliżsi.

Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym, który dotyczy tysięcy dzieci w całej Polsce. Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych.

Zdjęcie grupowe dzieci

Wychowawczynie z przedszkola nr 5 wykazały się dużą kreatywnością w przygotowaniu ścieżki sensorycznej, a rodzice zadbali, żeby dzieci były ubrane na niebiesko – kolor solidarności z osobami ze spektrum autyzmu. Niektóre z dzieci przygotowały stroje na pokaz mody. Grupy przedszkolne oglądały filmy mówiące o istocie autyzmu i zaburzeniach sensorycznych. Uczyły się empatii i sprawdzały, jak czuje się dziecko inaczej postrzegające świat, uczestnicząc w eksperymencie z wykorzystaniem światła i dźwięku. Bawiły się wspólnie z wykorzystaniem SIgumy, czyli gumy sensorycznej, ucząc się współpracy, orientacji przestrzennej, budując świadomość ciała, stymulując zmysł dotyku. Wszystkie grupy przedszkolne wykonały dla podopiecznych oddziałów specjalnych ogromne niebieskie serca z odbiciem swojej dłoni lub serduszka z niebieskiej masy plastycznej. Dzieci z oddziałów specjalnych zorganizowały też krótką sesję fotograficzną dla chętnych dzieci.

Organizując to wydarzenie, przybliżono dzieciom świat osób ze spektrum autyzmu, świat postrzegany przez pryzmat zaburzeń sensorycznych. Obchody miały na celu propagowanie wiedzy na temat tego zjawiska, aby dzieci ze spektrum były akceptowane i traktowane na równi z innymi. Działaniom przyświecało hasło: „Poznaj, zanim ocenisz, spróbuj zrozumieć!”.

ZOBACZ WIĘCEJ

Upamiętniono 78. rocznicę wybuchu powstania w getcie

19 kwietnia przypada rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej. Jest to również symbol walki z hitlerowskim okupantem, przede wszystkim walki o godność. Tego dnia Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN organizuje corocznie akcję społeczno-edukacyjną Żonkile. 

Żonkile symbolizują pamięć, szacunek i nadzieję. Związane są z postacią Marka Edelmana, ostatniego przywódcy Żydowskiej Organizacji Bojowej, który w każdą rocznicę Powstania w Getcie Warszawskim dostawał te kwiaty.

W  tym roku w ogólnopolskiej akcji wzięła udział Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Sokółce. 78 rocznica wydarzenia została upamiętniona wykonaniem przez uczniów SP2  papierowych żonkili  (były też żywe kwiaty z ogródka).  W tym dniu przeprowadzone zostały lekcje o powstaniu w getcie warszawskim  z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronie POLIN. Uczniowie obejrzeli filmy: klasy 4-6 „Będę pisać”, natomiast klasy 7-8 „Muranów – Dzielnica Północna”. Po seansie odbyła się dyskusja nie tylko na temat wydarzeń przedstawionych w filmie, ale także o tym co działo się wówczas z ludnością żydowską mieszkającą w Sokółce.

Krzysztof Andrzejewski, SP2

Rekrutacja do Samorządowej Szkoły Muzycznej

Dyrektor Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Sokółce, uprzejmie informuje wszystkich zainteresowanych nauką w szkole muzycznej, o możliwości składania wniosków do wzięcia udziału w rekrutacji na rok szkolny 2021/2022.

Plakat informacyjny

O przyjęcie do szkoły mogą ubiegać się dzieci od 7 do 16 roku życia, a nawet młodsze. Gdy w danym roku kalendarzowym dziecko kończy 6 lat, może wziąć udział w rekrutacji w przypadku, gdy korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole muzycznej, albo posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole, wydaną przez publiczną lub niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Wnioski wraz załącznikami należy składać do 21 maja 2021 r. drogą elektroniczną na adres email: rekrutacja@ssmsokolka.pl

Oryginały dokumentów, należy dostarczyć najpóźniej w dzień badań predyspozycji muzycznych.

O datach badań predyspozycji kandydatów, które polegają na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych i predyspozycji fizyczno-manualnych do nauki gry na instrumentach, szkoła będzie informować na bieżąco, na stronie internetowej www.ssmsokolka.pl oraz na profilu facebook szkoły #ssmsokolka.

Szczegóły dotyczące rekrutacji, dostępne na stronie:

http://ssmsokolka.pl/a,117,rekrutacja-na-rok-szkolny-20212022

DO POBRANIA:

Wniosek kandydata o przyjęcie do SSM I stopnia w Sokółce

Wzór zaświadczenia od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej

Kontakt:
SSM I st. w Sokółce, ul. Mickiewicza 2a, 16-100 Sokółka
Godziny pracy sekretariatu: od poniedziałku do piątku, w. godz. 9:00 – 17:00
e-mail: sekretariat@ssmoskolka.pl
tel. (85) 711 28 17

Justyna Kozłowska
Sekretariat SSM

Realizacja projektu „Przedszkole z przyszłością”

Baner EFS

Przedszkole nr 3 w Sokółce kontynuuje realizację projektu pt.: „Przedszkole z przyszłością” dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

Zdjęcie grupowe

Gmina Sokółka pozyskała środki na realizację projektu za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Szlak Tatarski” w ramach Osi Priorytetowej IX: Rozwój lokalny, Działanie 9.1: Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, Priorytet inwestycyjny 9.6 Strategie rozwoju lokalnego kierowane przez społeczność.

W dniach 14,15.12.2020 r. i 18,19.01.2021 r. Edukatorka z Froebel.pl p. Katarzyna Małek przeprowadziła zajęcia pokazowe z dziećmi “Matematyka w przyrodzie” – łącznie 20h.

ZOBACZ WIĘCEJ

Nauczanie przez kodowanie w Przedszkolu nr 2

W ramach projektu odbyły się 4 szkolenia, w których uczestniczyły wszystkie nauczycielki z Przedszkola nr 2 w Sokółce.

Zajęcia w przedszkolu

1. „Edukacja matematyczno – przyrodnicza z Darami Froebla”. Celem szkolenia było zapoznanie nauczycielek z nowym podejściem i sposobem przedstawiania treści edukacyjnych w nauczaniu przedszkolnym w zakresie edukacji matematyczno – przyrodniczej. W oparciu o pedagogikę froeblowską realizowane były następujące bloki tematyczne:

-„Dziecko widzem i aktorem w edukacji matematycznej, przyrodniczej.”

-„Teatrzyki stolikowe – współtworzenie obrazu z dziećmi”.

ZOBACZ WIĘCEJ

Meble trafiły do sokólskich szkół

Biurka, szafki, regały, krzesła i szafki – to wszystko pozyskała nieodpłatnie Gmina Sokółka. Sprzęt został przekazany do Szkół Podstawowych nr 1, 2 i 3 w Sokółce. Wartość mebli to prawie 46 tysięcy złotych.

Nowe meble

– Prywatna firma zaproponowała nam nieodpłatne przekazanie mebli z przeznaczeniem dla naszych szkół. Po uzgodnieniu szczegółów, zwróciliśmy się do sokólskiej firmy METAL-FACH z prośbą o pomoc w zorganizowaniu transportu mebli do Sokółki – wyjaśnił Zastępca Burmistrza Sokółki Adam Kowalczuk.

Sprzęt został przywieziony i zmagazynowany w Szkole Podstawowej nr 3 na Osiedlu Zielonym w Sokółce. Następnie rozdzielono go pomiędzy trzy placówki oświatowe.

ZOBACZ WIĘCEJ

Skip to content