Burmistrz Sokółki informuje, że obowiązują nowe przepisy dotyczące procedury meldunkowej.
Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych wprowadziła z dniem 31 grudnia 2012 r. następujące zmiany:
- Zgłoszenia zameldowania lub wymeldowania można dokonać wyłącznie osobiście lub poprzez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem.
- Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
- Zniesiony został obowiązek przedkładania wojskowego dokumentu osobistego, m.in. książeczki wojskowej.
- Zniesione zostało zameldowanie na pobyt czasowy krótszy niż 3 miesiące (pozostawiono je jedynie dla cudzoziemców nie będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw EFTA oraz Szwajcarii).
- Wydłużony do 30 dni został termin wykonania obowiązku zameldowania. Dotychczasowy termin – najpóźniej z upływem 4 doby – pozostał aktualny tylko dla cudzoziemców wymienionych wyżej.
Więcej informacji na temat obowiązku meldunkowego dostępnych jest na stronie: http://www.msw.gov.pl