Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi swoich klientów o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.
– W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zwracamy się do naszych klientów z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W związku z zaleceniem sanepidu, by unikać dużych skupisk ludzi, również w salach obsługi w ZUS nie może przebywać jednocześnie zbyt wiele osób. To dla bezpieczeństwa klientów i pracowników. W placówkach Zakładu pojawiły się też skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami. Dodatkowo, w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą pracowały w godzinach od 8.00 do 15.00 – informuje Katarzyna Krupicka , rzecznik prasowy ZUS w województwie podlaskim.
W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z infolinii telefonicznej tel. 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych a także za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod adresem: www.zus.pl .
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów w podlaskim Oddziale ZUS telefoniczne dostępni są doradcy w sprawie ulg i umorzeń: w Białymstoku tel. (85) 748 66 66 oraz (85 )748 66 18, w Augustowie tel. (87) 643 91 41, w Zambrowie tel.(86) 271 33 39 w. 208. Informację w sprawie zasiłków chorobowych i opiekuńczych można uzyskać pod nr tel. (85)748 65 54.
Katarzyna Krupicka
Regionalny rzecznik prasowy
ZUS województwa podlaskiego