To będzie wizytówka miasta

Trwają prace związane z wyburzeniem starego dworca PKP i wybudowaniem w tym miejscu Gminnego Centrum Przesiadkowego. O inwestycji mówiła Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska podczas konferencji prasowej, która została zorganizowana w środę 17 stycznia 2024 roku.

-To historyczna inwestycja, na którą czekaliśmy bardzo długo. Nowy budynek, który zostanie wybudowany w miejscu zdewastowanego dworca, będzie wizytówką naszego miasta – powiedziała Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska

Trwają prace związane z wyburzeniem starego dworca PKP w Sokółce

Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex S.A z Warszawy. Gminne Centrum Przesiadkowe w Sokółce ma kosztować 36 mln 850 tys. 999 zł. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład – z Programu Inwestycji Strategicznych wyniesie 26 mln 500 tys. zł, czyli 72% wartości inwestycji. Wkład Gminy Sokółka to 10 mln 350 tys. 999 zł, z czego prawie 3 mln zł to pieniądze ze sprzedaży sokólskiej spółki AGROMECH.

Inwestycja ma być gotowa za 42 miesiące od daty podpisania umowy, czyli w roku 2026.

Budynek dworca został przejęty od PKP przez poprzednich włodarzy Gminy Sokółka, kiedy Burmistrzem był Stanisław Małachwiej. Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska wielokrotnie podejmowała próby zwrócenia tego obiektu PKP. Niestety, nie było to możliwe.

– Chciałbym podkreślić, że sokólski dworzec PKP – chociaż wybudowano w XIX wieku – nie został wpisany do rejestru zabytków. Wpłynęły na to prace wykonane w tym obiekcie w latach 60 i 70 minionego wieku, kiedy została zmieniona jego konstrukcja – wyjaśnił Zastępca Burmistrza Sokółki Adam Juchnik.

Realizacja Gminnego Centrum Przesiadkowego w Sokółce obejmie:

  • przebudowę 3 kondygnacji budynku dworca PKP wraz z poddaszem użytkowym;
  • zagospodarowanie terenu ok. 2 ha terenu miedzy torami i ulicą oraz od ronda do ronda;
  • przestrzeń publiczna – plac miejski o charakterze reprezentacyjno-rekreacyjnym;
  • zatoki autobusowe;
  • wiaty przystankowe (4 szt.);
  • parking ogólnodostępny na ok. 40 miejsc;
  • zatoki TAXI;
  • wiatę rowerową;
  • małą architekturę (ławki, kosze, oświetlenie, kwietniki);
  • zieleń (drzewa, krzewy, trawniki);
  • przebudowę ulicy Kolejowej.

(DB) Fot.: D. Biziuk


Zobacz również