-To historyczna inwestycja, na którą czekaliśmy bardzo długo. Sokółka zasługuje na to, żeby stać się miastem z bardzo dobrą infrastrukturą. W dniu dzisiejszym myśl i słowo stał się ciałem – powiedziała Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska podczas konferencji prasowej, połączonej z podpisaniem umowy z wykonawcą Gminnego Centrum Przesiadkowego w Sokółce.
Konferencja odbyła się we wtorek 8 listopada 2022 w sokólskim Urzędzie Miejskim. Wykonawcą inwestycji będzie firma Budimex S.A z Warszawy. Gminne Centrum Przesiadkowe w Sokółce, które powstanie w miejscu obecnego dworca PKP, ma kosztować 36 mln 850 tys. 999 zł. – Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład – z Programu Inwestycji Strategicznych wyniesie 26 mln 500 tys. zł, czyli 72% wartości inwestycji. Wkład Gminy Sokółka to 10 mln 350 tys. 999 zł – poinformował Sekretarz Sokółki, a jednocześnie Rzecznik Prasowy Urzędu Miejskiego w Sokółce Piotr Romanowicz.
Inwestycja ma być gotowa za 42 miesiące od daty podpisania umowy (w roku 2026). – Serdecznie dziękuję Posłowi Jarosławowi Zielińskiemu za ogromne wsparcie na każdym etapie planowania tej inwestycji. Dziękuję też wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że możemy dzisiaj podpisać umowę w wykonawcą Gminnego Centrum Przesiadkowego – podkreśliła Burmistrz Sokółki Ewa Kulikowska – Dzięki tej inwestycji powstaną nowe miejsca pracy. Założenie jest takie, aby budynek zarabiał na swoje utrzymanie. Powstaną w nim m.in. bary szybkiej obsługi i sklep całodobowy.
– Sokółka otrzymała z Rządowego Funduszu Polski Ład jedno z najwyższych dofinansowań. Cieszę się, że osiągnęliśmy ten cel. Niech nowy obiekt będzie wizytówką waszego miasta – powiedział Poseł na Sejm RP Jarosław Zieliński.
– Nasza firma ma doświadczenie w podobnych inwestycjach. Zajmowaliśmy się m.in. modernizacją dworca PKP w Białymstoku – poinformował Dyrektor Regionu Budimex S.A. Andrzej Sowa.
Realizacja Gminnego Centrum Przesiadkowego w Sokółce obejmie:
- przebudowę 3 kondygnacji budynku dworca PKP wraz z poddaszem użytkowym;
- zagospodarowanie terenu ok. 2 ha terenu miedzy torami i ulicą oraz od ronda do ronda;
- przestrzeń publiczna – plac miejski o charakterze reprezentacyjno-rekreacyjnym;
- zatoki autobusowe;
- wiaty przystankowe (4 szt.);
- parking ogólnodostępny na ok. 40 miejsc;
- zatoki TAXI;
- wiatę rowerową;
- małą architekturę (ławki, kosze, oświetlenie, kwietniki);
- zieleń (drzewa, krzewy, trawniki);
- przebudowę ulicy Kolejowej.
(DB) Fot.: D. Biziuk