Burmistrz Sokółki przypomina o obowiązku zgłaszania do ewidencji gminnej posiadanych zbiorników bezodpływowych (szamb) i przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych na nieczystości płynne oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków, a właściciele nieruchomości, którzy nie mają możliwości podłączenia do kanalizacji miejskiej, zobowiązani są do podpisania umów z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z terenów gminy Sokółka.
Eksploatacja przydomowej oczyszczalni ścieków wymaga dodatkowego zgłoszenia organowi gminy zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm.). W związku z tym mieszkańcy Gminy Sokółka zobowiązani są wypełnić druk zgłoszenia posiadanego zbiornika bezodpływowego lub przydomowej oczyszczalni ścieków i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Sokółce. Każdorazowo w przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu, właściciel jest obowiązany złożyć nowe oświadczenie w terminie 14 dni od daty nastąpienia zmiany.
Zgłoszenia należy dokonać na udostępnionym poniżej wzorze druku. Druki można również otrzymać w pokoju nr 105 Urzędu Miejskiego w Sokółce, Plac Kościuszki 1.
DO POBRANIA:
ZGŁOSZENIE eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
(JR)