Burmistrz Sokółki informuje, że zgodnie z nowelizacją ustawy o ewidencji ludności, która weszła w życie 1 lipca 2019 r., właściwe do udostępnienia danych jednostkowych z rejestru PESEL są wyłącznie organy gminy. Proces wnioskowania o dane z rejestru PESEL uległ decentralizacji.
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy na terenie kraju (art. 50 ust. 1 pkt 2 ustawy o ewidencji ludności – „Dane z rejestru PESEL udostępnia organ dowolnej gminy, jeżeli udostępnienie dotyczy danych jednostkowych dla podmiotów, o których mowa w art. 46 ust. 1 i 2 pkt 1 i 3”).
Wzór wniosku o udostępnienie danych, zgodny z rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1212), do pobrania poniżej:.
Nowy wzór wniosku o udostępnienie danych
(EM)