Gmina Sokółka otrzymała dofinansowanie projektu pn. „Rozwój e-usług w Urzędzie Miejskim w Sokółce”.
Dofinansowanie przyznano w ramach Oś. Priorytetowa IX: Wspieranie odbudowy gospodarki regionu w związku z pandemią Covid-19, działanie 11.1. Wspieranie odbudowy gospodarki regionu w związku z pandemią Covid-19, Priorytet 13(i) Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii Covid-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowanie do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność.
W ramach realizacji projektu:
- zostanie wykonana modernizacja i integracja systemu dziedzinowego z Portalem Mieszkańca;
- zostanie wdrożony Portal Mieszkańca;
- zostaną opracowane e-usługi;
- zostanie rozbudowany moduł komunikacyjny SMS;
- zostanie rozbudowany:
- system informacji przestrzennej;
- system GIS do Zarządzania Danymi Planistycznymi;
- system do Zarzadzania Rejestrem Decyzji o Warunkach Zabudowy i celu publicznego;
- system do Zarządzania Ewidencją Dróg Gminnych Publicznych;
- system GIS do zarządzania ewidencją miejscowości ulic i adresów;
- Integracja systemu elektronicznego obiegu dokumentów z systemem dziedzinowym;
- zostaną przeprowadzone testy bezpieczeństwa;
- zostaną przeprowadzone szkolenia.
Mieszkańcy za pomocą internetu będą mogli:
- załatwić sprawy dotyczące podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych, sprawy w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, sprawy w zakresie podatku od środków transportowych.
- złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w MPZP, o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w Studium, o wydanie wypisu i wyrysu z MPZP, o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji, o wydanie decyzji WZ, o wydanie decyzji ULICP, o wydanie decyzji czy na działkę ewidencyjną wydano decyzję WZ/ULICP, o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego, o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.