OświataProjekty UE

Warsztaty dla nauczycieli w ramach projektu „Kreatywne przedszkolaki”

W sobotę, 7 czerwca 2025 r. w Kamienicy Tyzenhauza odbyło się szkolenie pn. „Rozwijanie kompetencji kluczowych za pomocą klocków konstrukcyjnych, w tym programowalnych” w ramach projektu nr FEPD.08.01-IZ.00-0038/23 pn. „Kreatywne przedszkolaki”. W szkoleniu wzięło udział 14 nauczycielek z 4 Ośrodków Wychowania Przedszkolnego w Malawiczach Dolnych, Boguszach, Starej Kamionce i Starej Rozedrance.
Celem szkolenia było wyposażenie uczestniczek w wiedzę i umiejętności pozwalające na efektywne wykorzystanie zestawów LEGO® w codziennej pracy dydaktycznej, zgodnie z podstawą programową i aktualnymi podejściami pedagogicznymi. Uczestniczki zapoznały się z możliwościami, jakie dają różne zestawy klocków – zarówno pod kątem wspierania kompetencji kluczowych i umiejętności takich jak kreatywność, logiczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy praca zespołowa, jak również rozwoju emocjonalnego, społecznego i ruchowego dzieci. Szkolenie prowadzone było metodą aktywną w formie warsztatów i obejmowało część praktyczną z wybranymi zestawami oraz prezentację pozostałych materiałów. Zajęcia poprowadziła doświadczona trenerka posiadająca kwalifikacje w zakresie edukacji przedszkolnej oraz pracy z klockami edukacyjnymi LEGO®. Uczestniczki szkolenia: poznały konkretne ćwiczenia możliwe do realizacji w grupie przedszkolnej i nauczyły się organizacji pracy z dziećmi z wykorzystaniem różnych zestawów LEGO®. Otrzymały również pakiet scenariuszy i materiałów do prowadzenia zajęć w Ośrodkach Wychowania Przedszkolnego.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 Priorytet VIII Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego Działanie 8.1 Rozwój edukacji i kształcenia.
  • Termin realizacji: 1.03.2025-28.02.2026 r.
  • Wartość projektu – 609 558,35 zł.
  • Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (EFS+) – 512 250,92 zł.

Baner fundusze Unijne


Zobacz również

Przejdź do treści