Menu / szukaj

Zaproszenie na szkolenie online

Fundacja Ośrodka KARTA zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych na bezpłatne szkolenie online „Jak skutecznie prowadzić archiwum społeczne”.

szkolenie_online_karta

W ciągu 8 dni kursanci dowiedzą się, między innymi, jak pozyskiwać i opracowywać zbiory historyczne oraz jak je upowszechniać w Internecie. Szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Pierwsza edycja szkolenia odbędzie się w połowie maja, druga w połowie czerwca 2015.

Osoby zainteresowane powinny dysponować komputerem z dostępem do Internetu, wyposażonym w kamerę, słuchawki i mikrofon. Zgłoszenia przyjmujemy do 12 kwietnia za pomocą formularza aplikacyjnego umieszczonego na stronie http://archiwa.org

Kontakt: e-mail: szkolakarty@karta.org.pl, tel. 22 844-10-55, strona: www.karta.org.pl

Fundacja Ośrodka KARTA

E-booki w bibliotece

Szukasz książki, a nie ma jej na półce? Potrzebujesz czytelni czynnej całą dobę? Chcesz czytać książki siedząc w domu? Biblioteka Publiczna w Sokółce wykupiła dostęp do 912 e-booków na Ibuk Libra – największej platformie podręczników akademickich.

W przypadku zainteresowania zapraszamy do Biblioteki Publicznej w Sokółce, Osiedle Centrum 21.

(KB)

Projekt dla absolwentek Politechniki Białostockiej

Firma szkoleniowa „4progress” rozpoczęła od 1 stycznia 2015 r. realizację projektu „Z dyplomem do pracy – kompleksowe wsparcie absolwentek w podjęciu zatrudnienia”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Udział w projekcie jest bezpłatny.

proj_absolwentki_pb

Projekt skierowany jest do bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo absolwentek Politechniki Białostockiej do 30 roku życia zamieszkujących na terenie powiatu: sokólskiego, białostockiego i m. Białystok. Projekt przewiduje:
1. Szkolenia zawodowe:
– profesjonalna office manager,
– artystyczna grafika komputerowa,
– księgowość MŚP z elementami kadr i płac.
2. Grupowe i indywidualne wsparcie w poszukiwaniu pracy.
3. Płatne staże zawodowe.

Więcej informacji o projekcie, kartę zgłoszeniową do projektu, jak również regulamin projektu można znaleźć na stronie www.4progress.pl.

Kontakt: 4progress – doradztwo i szkolenia
ul. Legionowa 30 lok. 205, 15-281 Białystok, tel. (85) 746 40 50, kom. 664 145 916

Katarzyna Boruch

Zaproszenie do udziału w bezpłatnych szkoleniach

W związku z realizacją projektu „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie” firma Syntea S.A. planuje przeprowadzenie cyklu bezpłatnych szkoleń z zakresu podstaw obsługi komputera i internetu.

Uczestnicy szkoleń muszą spełniać odpowiednie kryteria, dzięki którym można będzie zakwalifikować ich do jednej z poniżej wymienionych grup:

  • Grupa I – kobieta w wieku 45-59 lat lub mężczyzna w wieku 45-64 lata zameldowana/y na obszarze wiejskim lub w mieście do 20 000 mieszkańców.
  • Grupa II – osoba powyżej 45 roku życia z wykształceniem niższym niż średnie.

Szkolenia będą odbywały się w grupach 10-12 osobowych w pracowni komputerowej z dostępem do Internetu. Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach powinny wypełnić ankietę na podstawie której zostaną zakwalifikowane na szkolenie. Udział w projekcie jest bezpłatny.

DO POBRANIA:
Informacja o szkoleniu
Regulamin
Ankieta

Marcin Przypis
Dyrektor Działu Organizacji Szkoleń Syntea S.A.

Spotkanie informacyjne w Urzędzie Skarbowym

adm_podatkowa

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sokółce zaprasza wszystkich zainteresowanych (w szczególności osoby zajmujące się księgowością, przedstawicieli biur rachunkowych oraz informatyków obsługujących podmioty zobowiązane od 1 stycznia 2015 roku do elektronicznego przesyłania deklaracji i informacji) na spotkanie informacyjne poświęcone: 

  • przesyłaniu dokumentów podatkowych drogą elektroniczną,
  • zmianom przepisów w zakresie kas rejestrujących.

Spotkanie odbędzie się 10 grudnia 2014 r o godzinie 10ºº w Urzędzie Skarbowym w Sokółce (sala konferencyjna – pokój 112, I piętro).

Dorota Kondrat

Dyżur specjalisty ds. funduszy europejskich

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego zaprasza na Dyżur Specjalisty ds. Funduszy Europejskich w ramach Mobilnego Punktu Informacyjnego w dniu 29.09.2014 w godz. 10.00 – 14.00, w Urzędzie Miejskim w Sokółce, ul. Plac Kościuszki 1.

Jeśli:

  • masz pomysł na biznes i nie wiesz, czy masz szansę na jego dofinansowanie,
  • realizujesz projekt i chciałbyś się dowiedzieć, w jaki sposób go rozliczyć,

Przyjdź na dyżur a uzyskasz:

  • bezpłatną i kompleksową informację dot. możliwości dofinansowania Twojego pomysłu z Funduszy Europejskich,
  • wstępną pomoc w przygotowaniu i rozliczaniu projektów, m.in. zasad kontroli projektów, opisywania dokumentów finansowo-księgowych,
  • informację o możliwości realizacji projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego,
  • informację o podstawowych kryteriach uzyskania dofinansowania, procedurach, wymaganych dokumentach, terminach oraz wskażemy instytucje, które odpowiadają za przyjmowanie wniosków.

ZOBACZ WIĘCEJ

Zapraszamy do udziału w szkoleniu

Urząd Miejski w Sokółce wraz z Ośrodkiem Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku zaprasza do udziału w szkoleniu „ABC tworzenia i funkcjonowania Rad Działalności Pożytku Publicznego”, które odbędzie się w dniu 18 września  2014, w Sokółce  (Punkt Konsultacyjny Organizacji Pozarządowych w Sokółce, Plac Tadeusza Kościuszki 26). Szkolenie odbędzie się w godzinach 12.00-17.00.

Szkolenie jest bezpłatne i jest zaadresowane do jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych zainteresowanych poszerzeniem wiadomości o istocie RDPP, właściwym przygotowaniem do ich tworzenia.

Zgłoszenia do dnia 11 września 2014 r. proszę przesłać na adres: radamiejska@sokolka.pl, lub pocztą na adres: Joanna Korzeniewska, Urząd Miejski, 16-100 Sokółka, Plac Kościuszki 1 (dodatkowe informacje pod numerem tel. 85 711 09 00).

DO POBRANIA:

Zaproszenie na szkolenie

Formularz zgłoszeniowy

(JK)

Seminarium dla rodziców i wychowawców

szkola_rodzicow

Organizatorzy: Burmistrz Sokółki – Stanisław Małachwiej oraz koordynator programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w woj. podlaskim – Elżbieta Szarkowska zapraszają na seminarium ph. “Szkoła dla rodziców i wychowawców – pomaga czy przeszkadza w wychowaniu dzieci i młodzieży?”

Seminarium odbędzie się 26 sierpnia 2014 r. o godz. 13:30 w Kawiarni “LIRA”, Sokółka, ul. Grodzieńska 1.

ZOBACZ WIĘCEJ

Bezpłatne szkolenia dla rolników

Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe zaprasza do udziału w Projekcie „Nowe kwalifikacje – nowe możliwości – szkolenia dla osób odchodzących z rolnictwa” osoby, które:

  • są ubezpieczone w KRUS, bądź są domownikiem rolnika,
  • zamieszkują na terenie województwa podlaskiego w gminie wiejskiej, miejsko- wiejskiej, bądź w mieście do 25 tys mieszkańców,
  • chcą podjąć zatrudnienie w obszarach niezwiązanych z działalnością rolniczą.

W ramach Projektu realizowane będą następujące szkolenia:

  • kurs prawa jazdy kat. D + kurs kwalifikacji wstępnej przyspieszonej kat. D,
  • Przedstawiciel handlowy + kurs prawa jazdy kat. B,
  • Kucharz + kurs prawa jazdy kat. B,
  • Monter/ka urządzeń energii odnawialnej.

ZOBACZ WIĘCEJ

Zaproszenie do projektu pn. „Wyjść z cienia”

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Sokólskiej „Barka” realizuje projekt „Wyjść z cienia”. Do udziału zapraszamy osoby z niepełnosprawnością intelektualną lub psychiczną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w wieku od 25 do 60 lat, mieszkające na terenie powiatu sokólskiego.

Udział w projekcie jest nieodpłatny. Obejmuje rozwijanie kompetencji społecznych i zawodowych poprzez udział w praktykach zawodowych na terenie Sokółki.

Osoby zainteresowane proszone są o zapoznanie się z  regulaminem rekrutacji i uczestnika oraz wypełnienie deklaracji uczestnictwa i oświadczenia o wysokości dochodu przypadającego na członka rodziny (dokumenty do pobrania na www.barka.internetdsl.pl). Zgłoszenia będą przyjmowane pocztą tradycyjną, elektroniczną barka-sokolka@wp.pl lub w biurze projektu: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Sokólskiej „Barka”, ul. Mickiewicza 2a, 16-100 Sokółka.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 czerwca 2014 r. Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. 85-711-21-34.

DO POBRANIA: Ogłoszenie

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Sokólskiej „Barka”

Zaproszenie na szkolenie „Moja firma – moją szansą”

baner_gpi

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Białymstoku zaprasza na spotkanie informacyjne pt. „Moja firma – moją szansą” – zasady podejmowania działalności gospodarczej oraz dostępne formy wsparcia, dotyczące aktualnych możliwości pozyskania wsparcia dla osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej i przedsiębiorstw.

Spotkanie odbędzie się 30 maja 2014 r. w godz. 10.00-14.00, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przy ul. Poleskiej 89, sala 318 b, III piętro.

ZOBACZ WIĘCEJ

Bezpłatne szkolenia dla osób niepracujących

,,Młodzi z pasją w pracy” to tytuł przedsięwzięcia kierowanego do osób niepracujących zamieszkujących w wieku do 30 roku życia. Firma Training Group Danuta Gorlewska uzyskała dofinansowanie na realizację projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dzięki czemu udział jest całkowicie bezpłatny.

Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie warunków, w których uczestnicy projektu zdobędą długookresową zdolność zarobkowania i samodzielność na rynku pracy.
W projekcie uczestniczyć będą 42 kobiety i 34 mężczyzn: osoby niezatrudnione, zdolne i gotowe do podjęcia pracy, zamieszkujące: miasto Białystok lub powiat białostocki lub powiat sokólski.

Więcej informacji w załącznikach oraz na stronie internetowej www.trainig-group.com.pl

DO POBRANIA:

Informacja o szkoleniach
Regulamin
Formularz zgłoszeniowy

Zaproszenie na seminarium

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Suwałkach serdecznie zaprasza na seminarium informacyjne które odbędzie się w dniu 27 marca 2014 r. w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Sokółce, ul. Kryńska 40, p. nr 11 (Klub Pracy).

W godzinach 9:30 – 11:30 – pn. „Mam pomysł na biznes – dostępne formy wsparcia dla nowych podmiotów”  – skierowane do osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą, w tym osób bezrobotnych wykluczonych społecznie, niepełnosprawnych.

W godzinach 11:30 – 13:00 – pn. „Finansowe instrumenty zwrotne sposobem na rozwój firmy” – skierowane do pracodawców – właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw poszukujących źródeł finansowania na rozwój firmy.

Szczegółowe informację otrzymacie Państwo w Punkcie Informacyjno-Rekrutacyjnym w Sokółce, Plac Kościuszki 5 lub pod nr tel.: 85 711 94 66, 605 418 691.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY. UDZIAŁ W SEMINARIUM JEST BEZPŁATNY!

DO POBRANIA:
Ramowy program seminarium Cz. 1
Ramowy program seminarium Cz. 2

Monika Sawicka

X edycja Programu Liderzy PAFW

Zapraszamy do udziału w Programie Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Dla wielu osób, które wzięły udział w dotychczasowych dziewięciu edycjach, Program stał się początkiem nowej drogi: wystartowali w wyborach i zostali wójtami, burmistrzami, rozwinęli swoją organizację, która obecnie działa z wielkim powodzeniem, zrealizowali wymarzony projekt. W trakcie Programu dostali narzędzia do tego, żeby jeszcze skuteczniej wywierać wpływ i zmieniać rzeczywistość, a po jego zakończeniu dołączyli do aktywnej sieci ponad 460 absolwentów.

Jeśli jesteś osobą, która:

  • Prowadzi aktywną działalność na rzecz swojego środowiska lokalnego od min. 2 lat;
  • Dostrzega potrzeby zmian w środowisku i angażują innych, by je przeprowadzić;
  • Chce wzmacniać swoją pozycję, by skuteczniej zmieniać rzeczywistość;
  • Posiada gotowość do pracy nad swoim rozwojem liderskim i planowania go;
  • Posiada czas, by pracować systematycznie i wziąć udział we wszystkich wydarzeniach przewidzianych w Programie,

zgłoś się do Programu lub poleć Program znanym Ci liderom i liderkom w Twoim otoczeniu!

Zgłoszenia należy składać do 10 marca 2014 roku. Szczegółowych informacji udzielają:
Maria Makowska, Agnieszka Szelągowska, Paulina Książek
tel.: 510 078 760 lub 22 556 82 64 (w godz.: 9:30-17:00), e-mail: liderzy@szkola-liderow.pl

ZOBACZ: Szczegółowe informacje o rekrutacji

Zespół Programu Liderzy PAFW