Menu / szukaj

Tablice interaktywne w sokólskich przedszkolach

Baner EFS Sokółka

Do pięciu sokólskich przedszkoli w ramach projektu „Akademia Przedszkolaka” zakupiono tablice interaktywne za kwotę 22 tys. zł.  

Szkolenie w przedszkolu

Dzięki pozyskanym środkom unijnym Gmina Sokółka zakupiła tablice interaktywne, które uatrakcyjnią zajęcia wychowania przedszkolnego. Tablica dysponuje funkcjami, których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem – powiedziała na rozpoczęciu szkolenia Pani Anna Żemajduk kierownik projektu „Akademii Przedszkolaka”.

Każdy program multimedialny dostarczy dzieciom zarówno bodźców dźwiękowych jak i wizualnych. Tablica działa jak duży ekran dotykowy, który może być obsługiwany za pomocą: pisaka lub dotyku. Jego najbardziej istotną cechą jest pełna interakcja z dzieckiem. Maluch może pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na ekranie obrazie – o zaletach opowiedziała Pani Małgorzata Czaplejewicz autorka i koordynatorka projektu.

Generalnie tablica jako element edukacyjny jest ciekawym dodatkiem, wprowadzającym element nowoczesności do pracy z dziećmi, nowoczesności, z którą i tak nieuchronnie dzieci stykają się w codziennym życiu, dlaczego by więc miało jej zabraknąć w przedszkolu? – zauważyła dyrektor przedszkola nr 3 Pani Janina Olechno.

Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi XXI wiek – podkreśliła dyrektor przedszkola nr 4 Pani Irena Szarkowska.

Oczywiście taki sprzęt nigdy nie zastąpi nauczyciela, który musi ukierunkowywać i dozować ilość czasu spędzonego przy tablicy. Tylko wówczas możemy mówić o pozytywnym wpływie środowiska interaktywnego na rozwój dzieci – zauważyła dyrektor przedszkola nr 5 Pani Lucyna Szymańska.

Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu multimedialnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci – co ważne- dzieci mogą określać związki przyczynowo –skutkowe stwierdziła – dyrektor przedszkola nr 2 Pani Elżbieta Pawlukiewicz.

Rozwija się spostrzegawczość i logiczne myślenie, kształtuje pomysłowość i wyobraźnia, dziecko ćwiczy pamięć i koncentrację. Korzystanie z zasobów programu możemy wspierać rozwój umiejętności matematycznych dzieci, kształtować zdolności rozróżniania kolorów, kształtów, liczb, wielkości i kierunków – powiedziała dyrektor przedszkola nr 1 Pani Barbara Dubrówko.

W marcu odbyły się szkolenia z obsługi zakupionego sprzętu, w których wzięło udział 45 nauczycielek pracujących w sokólskich przedszkolach. Szkolenia prowadził Pan Zdzisław Babicz – dyrektor Centrum Edukacji nauczycieli w Białymstoku.

Wydział Oświaty,
Wydział Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych