Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość

W lutym i marcu 2017 r. prowadzona jest ogólnopolska kampania ph. “Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, realizowana przez Główny Inspektorat Sanitarny, adresowana do młodzieży, a także do rodziców, opiekunów i pedagogów.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek oraz uzmysłowienie dorosłym skali problemu. Jak wynika z przeprowadzonych w styczniu 2017 roku badań, 90% polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie paliło przynajmniej raz w swoim życiu papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne.

Dla potrzeb kampanii powstała strona internetowa http://melanz.tv/kampania, na której znajdują się spoty video przeznaczone dla młodzieży i szereg materiałów edukacyjnych pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Sokółce nakłania do refleksji i zachęca do obejrzenia spotów oraz zapoznania się ze stroną internetową kampanii.

Barbara Grynczel, PPIS w Sokółce


Zobacz również

Skip to content